Gå til innhold

Vondt i rompa!!!

Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får vondt i halebeinet når jeg sitter... Kan det ha noen sammenheng med bekkenløsning??? Andre som har opplevd samme??? Kan ikke huske å ha hatt vondt i halebeinet når jeg gikk med første. Men har hatt det etter fødselen. Kanskje fått meg en trøkk da, i og med at det gikk så fort.

Har alerede nå (4+5) begynt å kjenne at bekkenet har begynt å krangle. Skal på første kontroll i uke 8. Får få henvisning til fysioterapaut da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare komme med et tips. Prøv naprapat, de er flinkere enn fysioterapaut og jobber med både muskler og skjelettet :)

Jeg gikk til naprapat da jeg var gravdi med nr 1, og det hjalp meg masse.. :)

Skrevet

hei...

hvor ofte har du vondt i rumpa/ halebenet?.. eg har det nett likt... kan til tider ikke sitte, må stå, har veldig vondt i halebent. jeg er 11+2 uker på vei, første gang. Men vet ikke så mye om dette, tenkte sko spørr legen neste uke.. :) får håpe blir bedre, i dag kjenner eg ingenting, å då blir jeg glad, men kommer vel nå snart tenker eg...å du Trampe82, takk for tipset du ga om naprapat.. ska hukse de!!!

Skrevet

Hei hei. Akkurat sånn har jeg det også. Pluss at bekkenet og korsryggen er trøbblete. Dette er 2.gang jeg er gravid, og jeg hadde det samme 1.gang. Og det kom allerede i uke 5 begge gangene. Legen sa til meg at det var alt for tidlig å få vondt...så det var liksom ikke så farlig..

Jeg syns det hjelper å gå turer i skogen. I rolig tempo, Jeg klarer ikke å sitte lenge om gangen.

Også bruker jeg et varmebelte om natten,(elektrisk, nesten som varmeteppe) det er kjempe deilig og da våkner jeg opp helt utvilt=) Uten smerter. Jeg vil anbefale deg å prøve det. Du får jo også kjøpt sånne poser fylt med ris som man varmer i mikroen, de varmer kjempe godt:)

Skrevet

takk for gode råd linkipinky:) har trøbbel med korsryggen eg og, men ikke bekkenet. vet du om det er bekkenløsning på gang på meg? uanset så er det nok lurt å ta tips fra folk med erfaring, har faktisk sånn poser med fylte ris som kan varme opp... lykke te vidre med deg,tar eg kontakt om er noe lurer på:) hehe

Skrevet

Bare hyggelig=) Jeg vet ikke om det er bekkenløsning du har, legen mener at jeg heller ikke kan ha det, siden det er så tidlig=/

På meg så kjennes det ut som om beina er sirup på en måte, tungt og flytte de. Vanskelig å forklare, hehe. Akkurat som om hoftene låser seg liksom.

Så bra du har en sånn pose, prøv den=) Jeg har forsøkt å gå til ei som masserte korsryggen, men det syns jeg gjorde vondt værre egentlig. Men det kan jo hende det funker for andre da=) også bør du være fosiktig med høye heler på skoa, det er ike bra. Bruk heller noen med god såle. Spesielt på jobb hvis du går/står mye. Også prøver jeg å unngå jeans som er veldig trange over hoftene. Litt merkelig kanskje, men det gjør det værre for meg. Det er mye bedre hvis jeg bruker skjørt eller litt løsere bukser. =) Litt rart tips kanskje, men det er verdt et forsøk...hehe.

Skrevet

alt dette er verdt et forsøk... håper ikke får bekkenløsning. men alt dette ska eg passe på, eg får ikke på meg de trange jeans buksene lenger, men har brukt de mye te nå, ups.. jaja:) men takk takk.. bare gi lyd om noe du lurer på!!!hehe...er her for å hjelpe å gi råd til hverandre...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...