Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er et par på 25 og 27 år som ønsker å bli gravide.

Jeg sluttet på pillene den 4.februar, og fikk da mensen rundt den 8.feb. Skulle begynt på pillene igjen den 11.februar, men begynte aldri på nytt brett. Fra 15.februar har vi prøvd å ha sex hver dag.

Vi prøver å ikke ha forhåpningene for høye, siden jeg har gått på p-piller i 11 år, og det uansett kan ta litt tid. Vi vet også at det er lett å begynn eå kjenne etter i lilletåa etter symptomer, og tolke alt i forskjellige retninger.

Torsdag hadde jeg litt stikking i magen, men det har jeg jo lest om, så jeg tror liksom jeg innbildte meg det. I går, fredag, var jeg kvalm på jobb hele dagen. Vurderte å gå hjem. Gikk ganske greit sålenge jeg hadde noe å gjøre, men når jeg satt meg ned ble jeg kvalm igjen. Kom ordentlig på do før jeg dro på jobb kl 11 og måtte igjen 2 ganger i løpet av arbeidsdagen frem til 18. Hadde mye luft i magen. Greide ikke å spise vanlig mat. Maula noen pølser. Ble kvalm. Drakk MYE vann. Da jeg kom hjem, frøys jeg veldig. Enda det var varmt. Magen var rar, føltes nesten som da jeg hadde skikkelig omgangssyke, at det skjedde noe rart i magen hele tiden, det kneip og gjorde vondt. Hadde også veldig vondt i ryggen, og skrek da kjæresten skulle hjelpe meg opp fra sofaen. Gikk for å ta en dusj, og ble stående LENGE i dusjen, under veldig varmt vann. Plutselig holdt jeg på å besvime, og måtte bare sette meg i dusjen. Alt gikk rundt. Tror det var det varme vannet. Skulle vært på jentefest, men sovna i håndkle på sofaen. Greide å spise litt ost og kjeks på natta. Sovna som en stein igjen, enda jeg hadde sovet lenge på sofaen.

Lørdag var jeg ganske fin på morran, men hadde fortsatt ingen matlyst. Tok graviditetstest selv om jeg visste jeg ikke burde. Den var negativ. Vondt i magen enda, og sliten i kroppen pga inget matinntak. Greide å spise litt is, men ble kvalm. Nå er klokka snart halv to, og jeg har ikke spist noenting i dag. Vanligvis er jeg et matvrak ;-) hehe. Har ikke røkt i går eller i dag, og ikke greide jeg å drikke vin.

Jobba i barnehage på onsdag, så tenkte kanskje jeg kunne tatt meg meg noe omgangsyke derfra. Men jeg spyr jo ikke, og ikke har jeg kommet på do i dag heller.

Er jeg gravid? Tar jeg testen for tidlig? Er jeg bare "over excited"??

Overdriver jeg? Tror jeg at jeg er gravid, så kan det være alt mulig annet? Får jeg svar hos lege, hvis jeg drar dit nå, selv om jeg ikke skal ha mensen enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok vente til rundt da du skal ha menstrasjon før du tar en graviditetstest.

Ofte er det slik at en går og kjenner og tolker symptomer, vi er mange som har blitt skuffet der.

Og reise til legen for å få vite om du er gravid er ikke vits. de kan se det på en blodprøve som heter hcg. Men legene bruker veldig sjelden den. Da vises hcg en uke tidligere i blodet enn i urinen. Og i urinen er slår jo hcg ut rundt da du skulle hatt mens.

Ønsker dere lykke til!

Skrevet

Hei, vet det ikke er lett for jeg er ikke noe bedre selv, men det beste er å vente til man skal ha mensen, kanskje noen dager, en uke over tiden. Da finner man det lettest ut. Tror ikke legen tar noen test før det har gått en tid over ikm. Da jeg bestilte legetime på nummer en for bekrefte graviditet så spurte de om jeg hadde tatt test hjemme og fått postitivt, for hvis ikke hadde de ikke tatt meg inn. Vet det er kjipt å vente, men sånn er det dessverre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...