Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det muuuulig.. kjøpte sånn lampesak som spiller melodier.. å som lyser i taket. former tilpasset alder..

bare sette på den når hun griner etter jeg har kost med henne å gitt henne sutten. så bare døser hun vekk til musikken..

helt genial :):)

å den babygymmen med sånne kanter som stikker opp.. hun blir jo helt i ekstase av den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går mye i FP her i hus også!

Men jeg er utrolig sliten og lei av all musikken, lyset og ståket de fleste lekene deres lager!!

Er glad vi har mye Brio i hus også! Treleker som ikke lager lyd, og som ene og alene stimulerer fantasi osv :))

Skrevet

er bare de to tingene hun har.. pluss noen bamser, men hun er jo bare 2 mnd. så det er jo ikke så interessant enda..

men sånne overstimulerende leker blir for mye for dem syns jeg.. da kan en heller sette de foran tven hehe.. sånne leker som tar helt av med lyd og lys osv..

så sånne klosser i tre o.l håper jeg hun får interessen for..

Skrevet

Synes mye er overstimulerende for tiden jeg.

Alle de bamsene, bøkene, dyrene til å dra på, biler til å skubbe osv lager jo minst lyd og lys.

Det gir jo ikke barnet lyst til å "prøve selv".

Jeg har gjemt unna mye av FP sine leker nå. Ble helt gåen av de.

Særlig alle de ABC 123 greiene.

Med FP sine leker var hun veldig passiv.

Når vi startet med Brio sitt opplegg _måtte_ vi ned på gulvet å lære henne å leke seg. Bruke lekene, sette de sammen, kjøre, lage lyder selv.

Nå er hun kjempeflink selv :)

Er så artig å se lille kroppen leke med dukker!!

Har fått seg vogn og dukkeseng som hun styrer med også. :)

Vi var i et selskap for litt siden. Da var hun kjempeflink å leke seg helt alene. Vi fikk sitte i frem og ro å jabbe, mens hun tuslet rundt "stolene" våre med et par leker.

Da klarte jaggu meg et par av damene å lire ut av seg at hun virket så understimulert og lurte på om vi kanskje ga henne for lite oppmerksomhet hjemme *døh* Hehe :) De skulle bare vist.

Heldigvis tok noen andre oss i forsvar og sa at barn som generelt får for lite oppmerksomhet gjør det de kan for å få det. Får de ikke positiv oppmerksomhet skaffer de seg negativ ved å være "rampete".

FP er etter min konklusjon best i bittesmå doser :)

Skrevet

helt enig.. beste er å trigge hjernen og lysten til å ville selv..

den babygymmen er egentlig ganske enkel. å det lyset fra den nattlampa er bare forskjellige bilder den bytter på,, hun er ikke noe særlig gla i mørket..

men brio sin togbane f.eks er sånn type leker vi liker :)

skrev bare innlegget pga spesielt den lampa med de rolige melodiene roet lillemor veldig. å det at hun får litt lys om natta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...