Gå til innhold

Spørsmål om permisjon


enitram

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi venter vårt første barn og lurer på et par ting i forbindelse med permisjonstida. Har søkt masse på nettet, men jeg har ikke blitt så veldig mye klokere...

 

Jeg har fast 100% stilling og har opparbeidet meg rett til foreldrepenger, mens mannen min er student. Han jobber litt ved siden av studiene, en til to kvelder i uka sånn i gjennomsnitt (6 - 8 timer pr uke)

Hvordan er det da, må han ta ut permisjon? Vi har ikke lyst til at han skal bli forsinket i studiene heller, for vi er avhengige av at han kommer seg ut i jobb ganske umiddelbart etter endte studier..

 

NAV har nok å holde på om dagen, så kom ikke gjennom på tlf da jeg prøvde å ringe i uken som var.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Far trenger ikke ta ut sin permisjon, men den overføres ikke av den grunn til deg. Man kan søke om å få overta mannens permisjon, men det skal være tungtveiende grunner for at man får det så spørs om studier holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Når far er student får man som oftest overført hans permisjon til mor. Har ihvertfall en venninne som har fått det... men han har ikke hatt inntekt ved siden av studiene, vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ann å få hans permisjonstid om sommeren når det ikke er studier likevel. Vet ikke helt når terminen din er og hvordan du har tenkt å ta ut din permisjon, men hvis det klaffer så kan jo mannen din ta ut sin permisjon neste sommer etter eksamentiden er over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...