Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article426651.ece Jeg tror aldri jeg hadde klart det. Å tenke på at det kanskje går et barn rundt der ute som likner på meg og er som meg, uten å ha "kontroll" på hvorndan h*n har det.. Blir jo samme som ved bortadopsjon nesten, men at du faktisk gjør det kun for penger, ikke for å evt gi barnet bedre oppvektsvilkår fordi man selv ikke vil/kan gi det selv.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg kunne ikke gjort det. Hadde vært som å solgt barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Jeg hadde gledelig solgt ett egg for 10 millioner, kanskje for 5 millioner også. For den prisen hadde jeg godt kunnet leve med at det gikk et barn rundt med mine gener som jeg ikke visste om.. Men jeg hadde ikke gjort det hvis det ikke hadde vært så god betaling som det jeg skriver..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Ja, fordi da hadde jeg fått penger, og jeg hadde visst at egget kom til noen som virkelig ønsket seg barn. Og om en virkelig ønsker seg barn, så vil en barnets beste:)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Ikke til fremmede, men kunne gitt egg til søstrene hvis de ikke kunne få barn. Da hadde det jo blitt innen familien og jeg visste de ville få det godt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 selvsagt ville jeg solgt noen egg hvis det betød at et barneløst par kunne fått barn:) og om jeg fikk penger for det, så flott da;) Og de som må kunstig befruktes har som regel et så stor ønske om barn at de vil behandle det bra:)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Anonym 23:49: Du er temmelig naiv om du tror at alle som ønsker seg barn, kun vil barnets beste... Jeg gikk i klasse med ei som var adoptert fra et asiatisk land, og da vi sluttet på skolen (vgs) kom det frem at hun var blitt seksuelt misbrukt av "faren" gjennom hele oppvektsten.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Det var et tilfelle, det du beskriver. Hvor mange biologiske barn opplever ikke det samme?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Joda, mange biologiske barn opplever det. Men det er noe å tenke på når du har "gitt bort" ungen din til noen du overhode ikke vet noe om.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Jeg regner med at det er snakk om bare egget, men jeg har befruktede egg på frys på sykehuset og kunne aldri klart å selge de. Hadde også hatt problemer med å selge kun eggene siden jeg har barn selv, og ser hva resultatet av mine egg er, ville blitt altfor rart å vite at mitt barn lever der ute. Men penger er mektige og 10millioner hadde vært vanskelige å si nei til, men det blir som andre sier at det er som å selge ett barn, og det klarer jeg ikke. Uansett så er det ingen som vil kjøpe mine egg for 10mill, så dilemmaet er ikke der
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 kan vel ikke si at det blir det samme som å gi bort eller selge barnet sitt. det er ett ubefruktet egg..... det er da mange menn som gir bort dette gratis for at enslige og lesbiske osv skal kunne få barn. hva er forskjellen om ei dame gir bort ett egg eller en mann gir bort sædseller?
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 Først og fremst hadde jeg ikke turt pga helserisikoen. Det er ganske kraftige hormonkurer som skal til før en kan donere egg. Utover det er jeg ikke helt sikker på hva jeg mener, men jeg hadde i hvert fall ikke kunne donert anonymt. Det er greit å vite hvor barna mine eventuelt har "halvsøsken" synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå