Lystpåentiljeg Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Har vært halvt sykemeldt tre uker, men verker noe så inn i hampen i kroppen etter de få timene på jobb. Har lyst å spørre legen om full sykemelding når denne går ut, men føler på at 31+1 er "for tidlig". Gjør jo så godt jeg kan, men det er ikke så lett når en er industriarbeider, og redd for å virke sytete overfor legen.
Sussi_med_nr.2 Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg ble 100% sykemeldt i uke 32. Prøvde en stund å gå halv, men pga vondt i ryggen klarte jeg ikke å jobbe lengre. Å ryggen har blitt mye bedre nå som jeg er hjemme å f.eks kan sette meg når jeg måtte ønske, og kan ta ting i mitt eget tempo.
pia81 Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 jeg er nå i uke 33 + 5, og gikk halvt sykemeldt i des. og jan. pga. ryggen. Etter det ble jeg 100% aktivt sykemeldt! noe som har fungert kjempebra for meg! i begynnelsen var jeg en del hjemme, men etter hvert har jeg økt på. går ikke hele dager, og tar det helt med ro når jeg er på jobb! som akt.sykem. går man jo bare på topp, og arbeidsgiver skal sette inn vikar for deg. Sånn at du kan komme og gå når du vil! Ryggen min er mye bedre, og jeg har det mye bedre når jeg kan gå på jobb og fylle dagene med noe uten at det går ut over helsa mi! men selvfølgelig...plages du skikkelig så få deg en 100% sykemeld!! det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut uansett!! og nå må du tenke på den lille i magen, ikke alle andre!! lykke til!
☼ Solstråla mi ☼ Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Jeg ble 100 % sykmeldt i slutten av desember, i min uke 29.. Da klarte jeg ikke mer, og fikk det mye bedre ved å være hjemme. Jeg plagdes da med ryggen, bekkenet og høyt blodtrykk. Nå er jeg kommet til 39+4 og ryggen og bekkenet er sånn nogen lunde i form. Men så er det heller ikke lenge igjen.
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har vært 100% sykemeldt fra 11 uke eller noe jeg. pga bekkenet. men jeg er jo så hemmet at jeg kommer meg ikke opp av sofaen på egenhånd altid. å bruker 4 min opp trappen som har 14 trappetrind. Å faller rett i gulvet til tider pga bena ikke vitker i det hele tatt. Kan sitte helt normalt å foreks spise mddag så plutselig får jeg stikk inni bekkenet kjennes ut som jeg blir spiddet av noe (selv om jeg adri har blitt det da..) Å det er så vondt at jeg bare helt plutselig kan begynne å grine... Nå er har jeg 4 uker igjen til termin å klarer nesten ikke vente med å få han ut, for da kan jeg sove igjen..(noe som for meg nå er ett ukjent fenomen) Gleder meg så sykt til å ikke ha disse smertene lengre...
beredt Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Jeg ble sykemedt fra uke 28 eller 29... husker ikke helt. Pga jernmangelanemi og høyt blodtrykk. Blodtrykket har gått ned og jeg tar sterke jerntabletter, livet er mye bedre:)
<3 Har verdens vakreste gutt<3 Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Jeg ble fullt sykemeldt fra ca uke 30. legen spurte meg ikke om det var greit engang,men pga plager med ryggen både i svangerskapet og før så valgte han og sykemelde meg fullt. hvis jeg hadde fortsatt i jobb,så hadde jeg blitt sengeliggende den siste måneden ca. og det ville ikke legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå