Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Har planlagt tur til Spania og har lyst å kjøpe en tvillingtrille, gjerne reisetrille, der nede. Er det lurt? Er det rimeligere? Er det vanskelig å finne butikker som selger tvillingvogner? Vi har en enkel reisetrille på plass i Spania allerede så kanskje det holder å kjøpe en enkel trille til. Men det kan bli litt vanskelig da vi i tillegg til tvillingene har en storesøster som gjerne vil ha en hånd å holde i (les: vi vil holde i)... Eller hvordan er det, finnes det noe slik at vi kan koble dem sammen?? Husker ikke... Vi føler at vi kommer å ha tilstrekkelig med bagasje og spesialbagasje uten å ta med den vogn vi har. Sier takk til alle tips!
moden mamma Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Heia! Er på Gran Canaria nå - hadde med meg vogna. Vurderte sterkt som deg, å kjøpe vogn her - men gjorde heldigvis ikke det. Heldigvis - for.. FY så deilig å endelig legge fra seg ungene da den endelig kom på rullebåndet! Vi har jo - som du vet - også et barn på 3 som ville etter mange timer i fly løpe og løpe, samtidig som pappa plukka opp bagasje på rullebåndet. Hadde jeg da stått der med 2 barn på armen hadde jeg ikke visst hva jeg skulle gjøre. Det var altså viktig for oss å ha vogn tilgjengelig umiddelbart. Om vi ikke hadde hatt med hadde jeg prioritert kjøpe vogn samme dag jeg kom ned. Det ville forutsatt jeg visste om en butikk som solgte tvillingvogner. Her nede lette foreldrene mine etter en slik butikk, men fant ikke. Tenk være uten vogn over flere dager - småkrise! Om ikke barna ville sove i ny seng er en go kjent vogn et greit alternativ for noen netter. Har frst kjøpt vogn her nede - men det er til 3 åringen! Den har vi brukt hver dag til nå (vært her 2 av 5 uker) Han blir mer slapp og sløv i varmen så det er veldig greit å putte han i vogna når vi triller tur (funker ikke med mye strandliv med så mange barn - hvertfall ikke for oss) - noe vi gjør daglig. Også på bytur tror jeg det er enklest å gjøre (putte 3 åringne i vogn altså..) Vet det finnes en mulighet å koble sammen to triller, men husk: de blir bredere enn tvillingvogner, og vanskelig å trille paraplytriller fra før - hvordan blir det med 2 sammen? Har frst ikke sett vogner lignende våre her nede, bare slike tvillingvogner hvor barna sitter etter hverandre. Ingen av de har hatt kalesje.. (her nede!!) jaja - håper noen kommer med noen gode råd til deg. Eneste jeg har er - om du bestemmer deg for å kjøpe i Spania. Finn ut hvor du kan kjøpe den før du kommer ned. Og - det er ikke SÅ mye pes å ta den med. Vi hadde TUSEN ting med oss for 5-6 uker og kom oss greit ned (barnevogn, bilseter, golfbag, klær+++)
moden mamma Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Kopi fra BiM: Siste nytt: snakka med norsk tvillingmor som nettopp har kjøpt seg Mc Clarren-trille (for tvillinger), helt genial spør du meg.. for 299 Euro på El Corte Ingles her på Gran Canaria. Herlig trille (står faktisk på verandaen min nå) Så.. kanskje du burde kjøpe ei likevel? 299 Euro er jo en del.. men den trilla kan man jo bruke en stund (synes kanskje den er litt kort i ryggen) Veier "ingenting" og tar liten plass i bilen.
Pluttiplutt Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg kjøpte maclaren tvillingtrille i usa, veldig grei på flyplassen på vei hjem!, og du får den med deg inn til gaten hvor de legger den under flyet for å hente og ha den klar når flyet har landet igjen..jeg kjøpte twin triumph, om jeg skulle kjøpt nå hadde jeg gått for twin techno, dyrere men jeg tror den er bedre...legger ryggen lenger ned, strekker ut bena mer. her er link til der jeg kjøpte, du kan lese om vognene iallefall:) om de er 299 euro hadde jeg sjekket prisene på utsalgs steder på nettet i norge, tror demlig de er rundt 3000 nye her. og da lønner det seg jo ikke å kjøpe i utlandet. http://www.albeebaby.com/maclaren-twin-techno-2008-stroller.html http://www.albeebaby.com/maclaren-2009-twin-triumph-stroller-coffee-brown.html de kommer med ektra tilbehør, som seteputer og ekstra stopper, samt regntrekk i gjennomsiktig plast. jeg kommer absolutt til å bruke reisetrilla i sommer, den er liten,lett å trille, kommer inn overalt og er luftig. Så jeg angrer ikke på å ha kjøpt den. om du skal låne sleepsheep av meg og kommer innom,kan du jo teste ut reisevogna mi om du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå