:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 altså jeg har en sønn, en temlig bedaglig sønn. og jeg er jo ganske bedaglig selv. så jeg tenke kanskje at telttur ville vært en fin ferie for oss? som en litt alternativ ferie :-) han er 2 1/2 til sommeren. og ikke av typen til og "rømme". men jeg er ikke noe huleboer. så det burde kanskje være på en campingplass? hm... blir det bare kaos? eller kan det være en fin "mor og sønn" ting?
Bolla Pinnsvin Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Det syns jeg du skal gjøre ja! Jeg har hatt med ungene på telttur flere ganger.Fra de var små.Kjempekos!! Like campingplasser godt jeg da..Føler meg litt "tryggere" på en måte? Hvis man da ikke er flere som drar sammen til et stille skogsvann f.eks. Han kommer sikkert til å syns det er kjempestas! Når ungene var små så hadde jeg med en sånn liten hengelås jeg.Som jeg samlet glidelåsene med inne i teltet når vi la oss.Just in case liksom,så han ikke kommer seg ut hvis han plutselig skulle bli nysgjerrig.Da kommer han seg ihvertfall ikke ut på egenhånd.Lykke til!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2009 takk for svar :-) men hva trenger man på en sånn tur? vi har kvalitetsklær nok begge to. men ingen ting annet.. hehe... soveposene kan vel sikkert byttes ut med dyner. men ellers? ligeunderlag til oss begge telt... hehe lommelykt noe mer? (planlegger hva jeg skal se etter på tilbudssidene som dukker opp i postkassa... haha)
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Hvorfor ikke. Kjempe kos med barn på tur..... Han vil nok ikke gå seg en tur alene skal du se ;o))) praktiske ting: Liggeunderlag Telt Lommelykt stormkjøkken god ryggsekk God sovepose myggrollon God tur...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Jeg og ei venninne fant plutselig ut vi skulle dra på telttur med kidsa og dro morgenen etter. Dro til et fjell ikke så langt hjemmefra(uten mobildekning, dog =P) oss to og 4 unger(2x2,5år, 8mnd`er og 4mnd`er) - gikk så bra atte - kosa oss skikkelig! Men det eldgamle teltet var ikke regntett, og presenningen blåste av i løpet av natta, så vi våkna opp våte på beina, hehe!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2009 hihi... så bra! om det går fint og vi trives så kan vi jo bare forstette og reise rundt... hehe... vi har jo sommerferie lenge uansett :-) må man forhåndsbestille på campinplasser? (har aldri campet før... hehe) Tusen takk for råd og tips. *huske og kjøpe vanntett telt*
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Vanligvis trenger man ikke forhåndsbestille på slike plasser da man telter...... Søk på nett hvor du kan campe fritt i marka, dere vil få en fantastisk tur skal du se ;o))))
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2009 ja jeg tror det blir bra :-) småen har en bondesjel så han liker seg veldig godt i innlandet :-)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Forresten: hvis du tenker ha med et telt av typen dobbelt-så-gammel-som-deg-selv kan det være litt vanskelig å sette det opp alene...=P Men de nye typene spretter vel omtrent opp av seg selv!
Bolla Pinnsvin Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 ser du har fått masse tips. Jeg vil legge til at godt liggeunderlag,evt oppblåsbar madrass er viktig!Blir fort veldig rått ellers.Også et vanntett telt ja.Ikke så mye annet som trengs,annet en "vanlig" tur utstyr.Klær mat,engangsgrill..? Soveposer eller dyne og en lampe på batteri.Og husk å ta med noe lesestoff,spill,tegnesaker osv til å kunne kose seg med inne i teltet om kvelden.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. februar 2009 ja jeg må kjøpe alt så da er det jo bare og passe på at det er vanntett telt og oppblåsbare gode madrasser :-) grille bål alene i skogen, det er vel en drålig ide?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå