Gå til innhold

Hvordan nattavende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart 7 mnd. Han er ike sulten på natten, men bare våkner for å få en kosepupp. Gir jeg han mme på flaske drikker han bare 20-40mm. Så legger han seg igjenn. Så tydleligvis ikke sulten.

Helsesøster sa på 6,mnd siden han får 3 fastemåltid med fastføde, så trenger han ikke mat på natta.

Jeg hadde håper han bare begynte å sove igjennom uten å slippe å nattavende han. Slapp det med hans to eldre søsken.

Så hva er trikset her? Kun gi vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her igjenn..jeg ammer, mme er bare når jeg ahr tatt medisin og ikke kan amme..da drakk han bare 20-40ml

Skrevet

Trikset er å være veldig bestemt, og rett og slett nekte han maten om natta. Jeg måtte det, og det tok 3 netter så var det over:) Tøft mens det sto på, men jeg visste det ble tøffere om jeg ga etter.

De trenger heller ikke vann om natta, om de ikke har feber, da.

Skrevet

23.07 har helt rett. Du må tåle gråt et par netter, men så går det over.

Skrevet

Takk for svar :D

Han våknet nå nettopp. Jeg ga han litt vann, så nå hørest det ut som han har sovnet igjenn.

Men jeg skal prøve å la være å gi vann, se hvordan det går. For han får jo kosen fordi det er vann på flaske han, så da er det kanskje lite hjelp i å gi han vann?

Skrevet

Ja, det er det som er. Du må likevel opp og gi han flasken, samme om det er vann eller melk.

Jeg hadde sengen til ungen inntil min seng under avvenningen, og holdt hånden min oppi ungens seng, og trøstet mens ungen var skikkelig sinna fordi jeg ikke ga h*n noe som helst. Jeg sa slikt som "jada, mamma er her. sove nå" sikkert 100 ganger gjennom sinneanfallene;) min unge var like gammel som din.

Ta ikke ungen ut av sengen, heller.

Her tok det 4 timer første natten, en time andre natten og ca 1/2-timen 3. natten. Så var det over:)

Her var det kanskje et hakk verre, for det var puppen ungen ville ha;) Hadde ikke hjulpet med en vannflaske, gitt.

Skrevet

om jeg kommer med flaske eller pupp det er ikke han så nøye på da :)

Tenkte jeg skulle starte nattavvendingen fra nå :)

Hører han på babycalen nå. hadde jeg ammet han hadde han nok sovnert rett etterpå. Nå ligger han bare å makker litt og pludrer innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...