Gå til innhold

Noen som vet angående Nan 3 her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det som vanlig melk, eller som en erstatning? Asså, kan man bruke det som et måltid, sånn som med Nan 1 og 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er erstatning, så den brukes som nan 1 og 2. Men er fryktelig udrug. Hs sa til oss at vi likesågodt kunne bruke 2 til vi skulle gå over til vanlig melk.

Skrevet

Nei det er ikke erstatning. Står klart på pakken at den ikke kan erstattes med vanlig mme.

Skrevet

jeg har da virkelig hørt og lest at Nan 3 ikke er erstatning, så den skal gies som tillegg til annen mat, og ikke som et eget måltid. Den skal med andre ord brukes som vanlig melk.

Når det er sagt, så ser jeg ingen grunn til å bytte fra nan 2 til nan 3. nan 2 kan jo brukes til barnet begynner med vanlig melk.

Skrevet

Okei, takk for svar!

Sambo kjøpte feil i dag, skjønner du, så derfor jeg lurer.

Kommer sikkert til å fortsette med 2'ern, men da slipper jeg å kjøre rundt på besinstasjoner i morra på leting etter nr.2. :)

Skrevet

Okei, takk for svar!

Sambo kjøpte feil i dag, skjønner du, så derfor jeg lurer.

Kommer sikkert til å fortsette med 2'ern, men da slipper jeg å kjøre rundt på besinstasjoner i morra på leting etter nr.2. :)

Skrevet

Fant dette da jeg googla:

Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Med vennlig hilsen

Liv Sjølie

Forbrukerkontakt

A/S Nestlé Norge

Så da må jeg visst ut på Nan 2 jakt i morra allikevel...

Skrevet

Nan 3 er ikke en erstattning og kan ikke brukes som ett måltid, det er det kun nan 1 og 2 som kan.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg nok trålt bensinstasjoner etter nan 2 i morgen...

Skrevet

Oi, det visste ikke jeg! Mannen kjøpte 3`ern til vår gutt på 9 mnd`er i dag(vi er tom for 2) og gutten vår spiser ikke fast mat ennå(!)...da må nok vi og på bensinstasjonen...kan jo ikke sulte han, selv om han er kresen på fast føde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...