<3lovebaby<3 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Noen som har slitt med blod i avføring uten å finne ut hva det kommer av? Jeg har hatt det fra og til i flere år...blir forverret når jeg er gravid. Huff...blir så redd, nå har jeg det igjen, men er ikke gravid::??
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Kan være at du har hemorider....de kan ofte begynne å blø når en har avføring... Kan være både innvendig og utvendig. Kan være greit å få sjekka det hos en lege, kanskje?
3xMamma :) Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Har du tatt endoskopi? Hvis du har vært i fjerne himmelstrøk kan det være amøbe-dysenteri.
babylove<3 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Dette var jeg også plaget med.. og under graviditeten ble det veldig mye blod.. og hyppig.. Jeg fikk påvist ulcerøs colitt (kronisk betennelse i tarmen) noen uker etter fødselen.. blei fort bra etter og ha begynt på medisin, den må jeg forsatt bruke hver dag.
<3lovebaby<3 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2009 Takk for svar. Har tenkt mye på den siste der. Har vært på en colonskopi av tarmen for 6 år siden, dog jeg hadde en god periode da. De fant ikke noe spes. Plagene kom tilbake og jeg fikk time til ny colonsk.for 1 år siden. Jeg klarte ikke gjennomføre tømmingen(smakte helt gruelig av den drikken) timen ble avlyst. Nå har jeg vært på gastro og han sa bare ,lettere irritert mage, ikke no sår eller annet alvorlig. Kjenner jeg føler meg liksom litt betent i øverste del av magen og har fått vondt i ryggen også. Har du også slike plager du som har Ulserøs Col??
babylove<3 Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Nei det hørtes ikke ut som mine plager.. jeg hadde blodig diare konstant, måtte springe på do med en gang jeg hadde spist eller drukket noe.. hadde egenlig ikke vondt i magen.. fikk endoskopi da rett etter fødselen , da var tarmen veldig irritert med mange sår. Men d kan være andre måter å reagere på, men slik var det med meg. Du kan søke på ulcerøs colitt og lese om det.. er også en tråd om det her på bim men husker ikke hvor.. God bedring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå