Gå til innhold

Pumping


helene0: jan09+jun11

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å pumpe meg litt innimellom for å ha i bakhånd til senere. Men hvor mye bør knøttet få hvert måltid? Aner jo ikke hvor mye han får i seg i løpet av et måltid nå. Han spiser jo bare til han er mett.

 

Noen som vet om det finnes en tabell eller noe som viser hvor mye de bør få i seg hvert måltid i forhold til vekt?

 

En annen ting jeg lurer på, til dere som har gjort dette før, har det vært noe problem å få de til å ta flaske? Kanskje vi bør øve et par ganger før pappa/barnevakten skal prøve alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker jeg spurte på helsestasjonen hvor mye de spiste til hvert måltid (hun var da litt over 2 uker), og barnepleier tippet 100 ml, men understreket at det varierte mye fra barn til barn. Har hørt at det kan være greit å gi minst ett måltid på flaske hver uke, så de ikke venner seg av med flaska. Prøv å pumpe en flaske, og la pappan gi den du, bare å hive seg uti det. :) Du ser fort hvor mye ungen spiser, og når den er mett, det varierer jo så mye på dagsform og tid på dagen.

Vi ga første ordentlige flaskemåltid (ga noen slurker vann eller melk tidligere) i går, og lillepia på 8 uker koste seg voldsomt i armkroken til pappan, som syns det var kjempestas å få gi henne mat. Hun tømte flaska (120 ml), som jeg hadde brukt 15-25 min på å pumpe ut. Det gikk tregt med pumpinga siden det var første gang, men nå skal vi gjøre det mye mer, så jeg får kommet meg ut av huset litt jeg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...