Gå til innhold

tror dere på et liv etter døden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er overbevist om at det er noe på "den andre siden".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja absolutt.

Skrevet

Nei, da tror jeg at man ligger nedi jorden og blir spist opp av marker og larver...en grunn til at jeg skal kremeres... ikke noe mer hokus pokus enn det. man dør -ferdig med det. men jeg håper jeg tar feil.

Skrevet

heey;-)

gleder meg til neste uke jeg;-) få bb bæresele i posten:-) da kommer snuppa til å bli fornøyd tenker jeg:-)

Skrevet

uff, er det ikke skremende med døden da når det er sånn?

nei, jeg skal følge med de som jeg er glad i når jeg er på den andre siden. hjelpe de det jeg kan med å gjøre de rette valgene i livet:-)

har vært overbevist om dette i 3 år nå.

Skrevet

Jeg har store problemer med å tro at en dag vil jeg bare slutte å eksistere, det føler jeg meg for levende til. På samme måte har jeg problemer med å tro jeg ikke eksisterte før jeg ble født. Så jeg sire som Ruithe i en av de tidlige sesongene av "I syvende himmel", Jeg tror når vi dør, kommer vi dit vi var før vi ble født.

Hvor nå enn det er...

Skrevet

Og jeg er raringen som håper at alt er slutt når livet ebber ut ...

At både legeme og sjel forsvinner. At livet bare er et blaff ... kommer ut av intet og forsvinner ut i intet.

gjenfødelse, himmel, helvete, åndeverden ... ingen av delene frister noe særlig, så jeg håper det er slutt etter dette.

Hva jeg tror ... tja, at det er en mulighet for at det kommer mer og at det er en mulughet for at det ikke gjør det. Også krysser jeg fingrene og håper på sistnevnte.

Skrevet

Jeg vet ikke. Har hatt noen opplevelser som har fått hårene til å reise seg på hodet mitt. Likevel er jeg en skeptiker av natur, dør man så dør man..

Skrevet

Ikke skremmende i det hele tatt, bare ekkelt! Men man merker jo ingenting til det, man er jo død... det gjelder å leve hver dag her på jorden på best mulig måte :)

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal tro, men er helt sikker på at kroppen - alt det fysiske - bare råtner bort og blir til jord og fine blomster :)

Hva som skjer med sjelen/tanken/JEG, derimot, er jeg veldig spent på! :)

Skrevet

jeg vet ikke. men jeg tror ikke at det er noen "dommedag" at det står en "gud" der som skal bedømme om vi har gjort det som er rett eller galt.

og om det er noe fantastisk etter på, hvorfor er vi her? som på en straff?

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Skrevet

Ja, det er jeg sikker på at det gjør. For meg er det helt umulig å tenke at det bare er bråslutt en dag.

Skrevet

Jeg tror det er noe etterpå ja,men...Ikke som i himmel og helvete.I min mening så har vi himmel og helvete på jorden.

Men jeg klarer ikke å tenke meg at det er helt slutt etter døden nei.Noe er det,det er helt klart.Jeg VET at enkelte ihvertfall ikke blir borte etter døden..

Har nok troen på en gjenfødelse i en eller annen form.Det at noen sier de "ser lyset" når de dør,det tror jeg ret og slet er gjenfødelse.Som et barn som kommer ut av mors liv.Ut i lyset.Kall meg gjerne koko,men slik liker jeg å tro at det er.Jeg syns jeg ser så utrolig undring og klokskap i øynene til helt nyfødte barn,som gradvis forsvinner...Tror de vet mye.

Skrevet

Ja det tror jeg på. Er bare kroppen vår som dør, ikke sjelen.

Jeg har vært i kontakt med døde familie medlemmer vi hun svenske Jill Petterson.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

E vet at det er et liv etter dette. Vi er her på jorden bare for å lære,det virkelige livet har vi på den andre siden. Og alle som er viktige for deg i dette livet er familien din og vennene dine ogsÅ på den andre siden.. Folk får tro det de vil:)

Skrevet

Trur ikke på et liv etter døden nei, trur egentlig kun på en død etter livet.... Men det hadde jo vært kult om man kom over i et annet brett, at livet var litt som supermario egentlig:) Neida, skal ikke kødde så mye, men har vanskelig for å tro på noe som ikke kan bevises.... tror heller ikke det finnes en gud, eller et helvete, osv...

Men, sånn er det- man er heldigivs forskjellig men jeg respekterer absolutt andre som tror på et liv etter døden, å at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet... Mange opplever jo ting som er uforklarlige, å da skjønner jeg at man undrer seg mer...

Skrevet

Jeg tror at når vi dør så lever sjelen vår i en mellomtilstand mens vi venter på å bli født på ny. Man kan se det i øynene til nyfødte.

Skrevet

Nei. Når vi dør og de elektriske impulsene i hjernen opphører, slutter det vi oppfatter som "oss selv" å eksistere rett og slett, og for min del synes jeg det er en deilig tanke. Har et flott liv her og nå, og har ikke noe som helst behov for noe mere.

Skrevet

Har mine tanker og teorier ja...men kan ikke plassere det inn i noen religion eller tro heller.

Jeg tenker som så: Alt er bygd opp av atomer, både det vi kan ta på og det vi ikke kan ta på å "føle". Tankene og "sjela" vår må også være atomer og "energi" i en eller annen for, og energi er evig, det går i et kretsløp, så vi vil jo på sett og vi forandre form og gå over til noe annet, kansje finnes det rester av sjelen også i dette som går videre? Så tanken om reinkarnasjon er i grunn ikke så "hakkandes gærn" hvis man ser litt vitenskapelig på det.

Skrevet

Tror ikke på det nei, men håper gjerne på å bli overrasket den dagen jeg dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...