VinterSol+2 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 litt absurd, ettersom lille bare er rett i overkant av 3cm.. og det var ikke spark eller noe. men jeg har jo vært gravid to ganger før, og jeg kjenner forskjellen på luft, fantomspark og ekte bevegelser. bare en svak strykning på innsiden av livmoren. som om lille snudde seg. vi var forresten på ultralyd i går, og når legen dyttet på magen min med en pekefinger, så sprellet lille gullet mitt <3 det ser ut som om alt er bra denne gangen. og nå tør jeg endelig føle meg gravid og tenke fremover! herlig! jeg blir tett fulgt opp med ultralyd annenhver uke fremover, kjempedeilig!
Veslemus Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Så moro, det har jeg kjent denne uka også Hvor langt på vei er du? Jeg har fullgått 10 uker i morgen. Vår 2. Mulig tvillinger i magen min. Får svar på det til uka. Jeg kjente liv første gang i 12. uke, da jeg gikk med førstemann. Var aldri i tvil om at de boblene var babyen og ikke luft. Jeg lurer seriøst på om jeg er lenger på vei, siden magen er så stor allerede. Legen mente jeg minst måtte være fullgått 10 uker da jeg var 8 fullgåtte uker. Eller at det er tvillinger, siden livmor da allerede var opp til navelen. Skal bli godt å få svar på dette på torsdag. At jeg er lenger på vei, kan jeg ikke forstå, hadde første dag av siste mens lille julaften. Kos deg med bevegelsene
VinterSol+2 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2009 jeg er rett over 10 uker på vei. hvor lenge er det siden du var gravid sist da? det har også mye å si på hvor stor livmor er... jeg var tvillinggravid jeg, men mistet den ene. men den som er igjen ser ut til å ha det fint enn så lenge! deilig! spennende til uka da! ultralyd?
Veslemus Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Jeg fikk Nikolai 21. desember 2005. Måtte vente 3 år før vi kunne få neste pga katastrofesnitt. Ble kutta både på tvers og opp til navel. Har nesten lik termin, vi. Så på profilen din at du har 28. sept. Jeg har 30. sept. Trist at du mistet den ene, mn godt den andre har det bra Ja vi skal på UL hos jordmor torsdag kl halv ett. Gleder oss Er så spente!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Slenger meg på denne tråden jeg =) Tror også at jeg har kjent noe "liv" denne uken - synes det er veldig tidlig, men det kan ikke misforstås, jeg er 99% sikker på at det er babyen(e) som rører på seg =) Jeg er fullgåtte 10 uker i dag og akkurat som Veslemus så tror legen her også at jeg har tvillinger, men det er usikkert og jeg skal også på UL på gyn (hos lege) på torsdag for å få det bekreftet. Legen synes han så to på forrige UL, men han var usikker, ville ikke verken bekrefte eller avkrefte, så blir spennende å se - vi gleder oss veldig!!! Jeg tror egentlig at jeg bare har èn jeg da, mannen min også, så vi venter i spenning! Jeg fikk en datter 08 februar 2006 - så det er ikke så lenge siden, og magen kommer jo fortere når man er annengangs =) Har vært gravid totalt 4 ganger nå. Har ett høyrisikosvangerskap og blir fulgt opp med UL 1 gang pr måned frem til uke 32, deretter blir det UL hver 14 dag frem til uke 36, for så å få UL 1 gang i uka frem til fødsel, akkurat som forrige gang! Jeg har termin 28.09.09 =) Ha en strålende fin søndag damer =) Klems
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Jeg tror også at jeg kjente liv igår... Er 10 fullgåtte uker i morgen...men trodde det var umulig å kjenne liv så tidlig.Har en sønn fra før født i 05. Jeg har fått 2 terminer så langt. 28 og 30 september:)) Skal på ny UL om 2,5 uker.Gleder meg!! Da er jeg 12+4. Er det mulighet for å se kjønnet så tidlig?? Prøvde med gullring i et hårstrå over magen i dag og den viste jente... Men jeg tror det er gutt... Jeg mista tvillinger i november,så jeg har også et høyrisiko svangerskap denne gangen og får en del Ul fremover... Lykke til og ha en fin dag!!
VinterSol+2 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2009 oi, -så like historier og så så like terminer! vi får følge med på hverandre fremover! nå har hormonmagen min roet seg ned, og den ekte magen begynner å titte frem. jeg var undervektig før jeg ble gravid igjen, så det syns godt! tror ikke jeg klarer å skjule det med de teltene av noen klær jeg bruker på jobbe fremover heller... så får se hva de sier!
Veslemus Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Sendt deg privat post her inne Vintersol blir tobarnsmor? og en tl deg Meg og lille snuppis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå