Jolina<3 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Nå har jeg vært sengeliggende snart et døgn, med oppkast og diare. Har så vidt klart å "kave" meg på do. Heldigvis bedre nå, men fortsatt uggen og slapp i kroppen. Har spist en halv appelsin og ellers levd på farris og isbiter:P Men så er jeg litt beskymret for lille nurket i magen. Er det noen fler som har vært kjempe syke, men fortsatt hatt en sunn og frisk baby? Tror ikke jeg har feber, fant så klart ikke temp.måleren. Hilsen en litt redusert 1gangs:)
ifie Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg hadde skikkelig omgansksjuka i forrige uke! Spydde en hel natt og satt på do hele dagen etter. Fikk i meg litt vann mellom hver "økt", og utpå dagen fikk jeg spist et par druer. Etter hvert greide jeg å tygge litt på et knekkebrød. Trengte to dager å komme meg på før jeg kunne gå på jobb igjen. Da var jeg fortsatt litt uggen (småkvalm og dårlig bæsj). Så over til den lille: Jeg vet ærlig talt ikke om den har det bra! Jeg føler meg bra, så jeg må bare tro og håpe at lille prikk også har det bra. Det er jo sånn at fostere tar til seg all den næringen de trenger, så det er oss det går utover før dem. Kanskje derfor vi blir så forferdelig syke?? Tror det skal gå bra når det bare er snakk om et par dager. God bedring!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Jeg og hadde spysjuka for to uker siden, pyyyton!! Var hjemme alene med mini på 8 mnd som også var spysyk. Lenge siden jeg har hatt det verre ja! Men de virus som forårsaker normal spysyke skader ikke fosteret i magen! Og som sagt over, den næringen det trenger tar det til seg! Det går nok bra:)
Jolina<3 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2009 det va godt å vite:) håper på det beste.
sweet dreaming Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Jeg hadde omganssyke for ca en mnd siden, i uke 30 eller noe. Skikkelig forferdelig. Kastet opp til jeg følte jeg hadde krampe i magen. Etterhvert fikk jeg sammentrekninger i magen som kom hvert 10 min. Da ble jeg bekymret. La meg i badekaret og det gav seg heldigvis. Skal vist ikke være farlig for babyen med litt omganssyke hos mor så lenge det er noe som går og ikke noe man har spist som er årsaken. men jeg må si det er ekstra slitsomt med omgangssyke når man er gravid. Og så er det jo viktig å få i seg væske.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Stakkars deg, Sweet dreaming! Du har nylig gjennomgått det som jeg syntes var det grusomste jeg opplevde som barn. Du kastet opp til du fikk krampe i magen, det opplevde jeg også som barn. Det er forferdelig. Jeg syns det er så grusomt å ha kraftig omgangssyke og kaste opp mange ganger, at jeg føder heller et barn enn det der! Hvor mange ganger kastet du opp, tror du? Minst 10 ganger? Kanskje opptill 20 ganger?? Jeg har forferdelig skrekk for å få en kraftig omgangssyke hvor jeg må kaste opp om og om og omigjen i timevis, for meg er det min enorme skrekk!!! Hver gang jeg hører om noen som har gått igjennom en sånn grusom omgangssyke tenker jeg med gru på hvor vanvittig grusomt det skal bli den dagen jeg må igjennomgå den grusomme torturen der! Jeg har ikke hatt omgangssyke på over 20 år nå, og nå er jeg 33 år. Men den dagen kommer vel igjen til meg også. En eller annen gang må vel jeg også kaste opp mange ganger i forbindelse med en omgangssyke!
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Jepp, lå EI UKE med oppkast og diare for tre uker siden (var da 27 uker). Fytti katta, hadde svinvondt i hele kroppen. gikk ned de kiloene jeg hadde gått opp, men fikk beskjed av jordmor at så lenge babyen sparka, var det ingen fare.
Bella27_ Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 lå med omgangsyke for noen uker tilbake- og skal si jeg hadde det gøy di dagene der!. gravid og alenemor til en på 11 måneder. -så mens jeg galopperte på do for å rope på elg, kom jo lillegutt krabbende bak meg og hylskreik fordi at han ble redd! hehe, var egentlig ganske komisk. (når jeg tenker på dt i ettertid) Men var ikke mye artig der og da. årka nesten ikke å gi han mat, og ivertfall ikke bleieskift! og dere vet vel åssen magesmerter en han før du kaster opp? måtte drikke vann, bare for å ha noe å kasteopp. så var en smule slitsomt! Men ungen i magen er frisk og rask- og kjempeaktiv idag:)
Jolina<3 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2009 Uff ja måtte dikke masse vann bare for å ha noe å kaste opp.. for var jo ikke mer igjen til slutt... og det er ikke serlig behagelig å bare brekke seg heller. Er ikek kommet såpass at jeg kan kjenne babyen enda.. men skal snart på ultralyd så da får vi se. Ikke lenge siden jeg hørte hjertet, så jeg håper det slår enda:)
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Hvor mange ganger kasta du opp under omgangssyken, Augustbaby? Det er et rent helvete, det føles som ren tortur når du kaster opp mange ganger etter hverandre!!! Det er min skrekk å bli fanget inn i et brekningskrampehelvete!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå