Gå til innhold

jeg sitter her og gråter akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er dumt innlegg, men jeg er såå redd akkurat nå :(

Jeg skal fly i morgen, og har skrevet innlegg her før om at jeg prøver å jobbe med flyskrekken min. Min datter hr bursdag i morgen itillegg og vi skal reise i morgen tidlig, og jeg er så redd for at noe skal skje med oss:(

Vi skal også reise med "ulykkesflyet" i følge SAS som tok ut disse flytypene av drift.

Jeg klarer ikke dette, men det værste er at jeg må reise:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det er et dumt innlegg, jeg.

Sender deg en trøste klem.

Hilsen en som vet hva fly skrekk er....

Skrevet

Det går bra :))

Dash 8 flyet du skal reise med??

Det var en serieproduksjonsfeil med noen av dem, disse er satt på bakken.

De som er i lufta er det ikke noe galt med :D

Jeg har selv en sinnsyk flyskrekk, skal reise 6 Mars. kommer nok ett tåre innlegg fra meg dagen før også tenker jeg :P

Skrevet

For det første: dette er ikke et dumt innlegg i det hele tatt.

For det andre: jeg vet så inderlig godt hvordan du har det nå. Jeg sliter med flyskrekk selv, og har man ikke flyskrekk selv er det vanskelig å vite hva som foregår inne i hodene våre!

Likevel kjære deg, her er en link som har hjulpet meg LITT iallfall (når jeg også MÅ fly, gjør det ikke "frivillig" nei), for faktum ER jo at dette kommer til å gå helt greit. Det vet nok innerst inne du også, men frykten slipper likevel ikke taket. Bare tanken: "tenk dersom...". Men du må prøve å tenke rasjonelt, tenk alle de flyene som er i luften i løpet av dagen og så ufattelig få det skjer noe med.

Men sjekk ut:

http://www.forskning.no/Artikler/2004/juli/1089270682.11

Goooood trøsteklem fra ei medsøster :-)!

Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener, det er helt jævelig å ha flyskrekk.

Er mektig plaget av dette selv og gråter mine modige tårer hver gang jeg skal fly.

Sender deg en stor trøsteklem og vet det ikke hjelper, men det går bra! :)

Skrevet

Jeg lånte en liten bok om flyskrekk på biblioteket en gang (er jo litt sent for deg låne den idag, men neste gagn du skal fly) husker ikke hva den het, men den hjalp iallefall utrolig. Det sto om, hvilke sjekker flyet gikk igjennom, hva kaptenen og styrmannen gjorde, hvorfor ulike lyder var der, hva skje hvis (fugl i motoren, motoren svikter osv) utrolig nyttig å vite at flyet faktis kan fly på kun er motor, at man kan lande uten benisn osv.

Nå husker jeg ikke alt i farten, men jeg skal iallefall låne denigjen før jeg skal fly neste gagn.

Men ang imorgen anbefaler jeg deg å fortelle flyvertinnen at du er redd, det har jeg gjort og da kom de stadig bortom meg og jeg føle meg beroliget av at de var rolige. En gang fikk jeg faktisk lov å sitte i cokbiten under landing også, det var kjempe deilig da følte jeg at jeg hadde litt kontoll, fikk se kapteinen og snakke med han (han hadde 3 barn og ingen ønske om å dø sa ;-)) Kanskje du og jenta de kan få komme inn å se også om du tror det er beroligende å se personen som har deres liv i sine hender ;-) God tur!

Skrevet

NYTT 22:16 28.02.2009

Måtte felle en tåre av innlegget/svaret ditt.

Så utrolig fint gjort.

Jeg vet ikke om jeg har flyskrekk eller ikke, så klart er jeg redd for å dø, og redd for hva som skal skje. Jeg klarer å slappe av på flyreisa, men er alltid spent i alle muskler ved letteing og landing.

Jeg elsker å fly, deilig følelse, tryggheten jeg får av flyvertinnene.

Første gang jeg føøy for ca 2 år siden gråt jeg av hvor rørt jeg ble, pga sikkerheten!

Tenk, de som jobber der, ingen ville jobbet hvis det var en sjanse for at kan skje flyet noe.

Tenk hvor mange bilulykker det er hverdag, vi får ikke med oss alle.

Men tenk hvor SJELDEN det er noe med fly, og da det sjeldent skjer noe med fly så tar media stor sak av det, LENGE og mange atrikler osv. Dekker det utrolig bra, rett og slett fordi det er så sjeldent.

Jeg er mer redd for å våkne til at huset mitt brenner, noe som kan skje hver dag!

LYKKE TIL!

Dette går bra, jeg lover!

Skrevet

Noen som vet om noe "beroligende" man kan kjøpe på f.eks Apotek eller helsekost? Hadde vært greit å ha noe som man kan roe seg ned på bittelitt, uten å bli "dopet" :))

Skrevet

Det er ikke dumt å være redd. Du må prøve å gi slipp på kontrollen. Uansett hva som skulle skje får du jo ikke gjort noe med det, med untak av å slappe av og følge instrukser. Svært sjelden det skjer noe. Nå fikk jo dashen en rynke for 14 dager siden, (antagelig pga haleis), men ulykkene som sas beskrev var jo ikke annet en dyrt for sas, ingen kom tilskade selv om strutten på landingshjulet knakk. Vi har VERDENS beste flysikkerhet. Og sjansen for å bli drept er 1 på

100 000 flytimer (smått og stort i beregnet). Klart cpt og co piloten vil hjem igjen, og jeg skal love deg de kommer til å kjempe hvis noe skulle skje.

MM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...