flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Og jeg skjønner ingen ting... er i pp1 etter slyngekonisering for to måneder siden (alvorlige celleforandringer som nå er borte, jess!) I syklusen min er jeg rundt eggløsning nå, jeg har aldri kjent smerter eller kunne kjenne hvor jeg er i syklusen min, slik mange andre her inne snakker om. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg nå kjenner slike stikkende smerter på ene siden, og litt nedover innsiden av lårene. Når det kommer en slik "ri" må jeg stoppe opp og vente til det er over. Det kan også føles litt som en liten låsning. Jeg har vært plaget med bekkenløsning etter begge fødslene mine (har to barn på 2 og 4), men dette er noe annet. Kan man plutselig få smerter ved eggløsning, selv om man aldri har hatt det før? Kan det være pga koniseringen? Gravid tror jeg ikke jeg kan være, siden jeg er så tidlig i syklusen (ikm 13. mars), selv om jeg kan huske de tidlige tegnene fra svangerskapene mine, der livmora vokste og ga meg slike stikkeverkende krampelignende smerter. Beklager rotete innlegg! Jeg hadde bare blitt så glad hvis noen leser dette og kjenner igjen ett eller annet og svarer:)
Scoobydoo Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Hei du. Kan nok ikke svare deg direkte på det du spør om, men jeg har gjort meg noen erfaringer på det med å kjenne el. Før jeg fødte mine barn for 4 1/2 år siden, så hadde jeg alltid fryktelige menssmerter, men kjente overhode ingenting rundt el. Visste vel strengt tatt heller ikke når el var... Men etter fødselen har dette endret seg totalt. Nå kjenner jeg overhode ingenting når jeg får mensen, men herreminhatt så vondt jeg har rundt el. Har såkalte mittelschmertz ved el, gjør så vondt rundt eggstokkene at jeg ikke kan tråkke ned på hælene når jeg går. Varigheten på smertene kan variere på alt fra et par timer til litt over et døgn... Så hvis en fødsel kan endre ting så dramatisk, så kan kanskje en konisering også gjøre det? Så er jo det ultimate håpet at det du kjenner nå betyr noe annet? Krysse krysse!! Lykke til!
ladand# 02.09.06 Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Hei, jeg har selv tatt en konisering for ca 3 år siden. Men jeg fikk ingen forandringer ettersom jeg kan huske. Men har alltid hatt ganske mye ubehag rundt mens og el, så jeg er så vant til det. Tror vel egentlig ikke konisering skal ha noe å si, men jeg leser jo her at det er kort tid siden du tok den.... Jeg husker at jeg var sår veldig lenge etterpå...
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2009 Kanskje smertene kan ha sammenheng med at vi har startet prøvinga igjen etter koniseringen. Håper ikke vi har startet for tidlig... Vent 1 måned, sa legen. Anyways, jeg føler meg bedre i dag. Stikningene har gått over i menslignende smerter, lette. Slår meg til ro m at det sikkert er el jeg kjenner. Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå