Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist pakket jeg den ca 2 uker før termin. veldi greit at det meste er klart. vet jo aldri hva som skjer når det skjer :)

sist hadde jeg oppi amme bh, amme inlegg, litt kler til den lille, mobil lader, kamera, film kamera + lader og utstyr til dette, litt løse kler til deg selv, dagbok? litt lesestoff gjerne ?? det er litt opp til deg selv hva du ønsker og ha med deg :)

men vertfall noen tips som jeg hadde me meg :) men vet at det er mangen inlegg om denne berømte beggen:)

lykke til :)

Skrevet

*lypsyl

*Innesko -anbefales ettersom sykehus gulvet er det skitneste som finnes.Greit å tråkke inni.

Skrevet

smart!!! og en god fuktighets krem og litt sminke faktisk!! hehe.. husker jeg følte meg så innmarri blek og vemmelig etterpå, va deilig og kunne ta på seg litt sminke for og føle seg litt mar vel :)

Skrevet

Jeg pakka bagen da jeg skulle ha eldstemann ca 1-2 uker før terminen,og oppi der hadde jeg:toalettsaker og klær til både meg og minin,morgenkåpa,kamera,slipperser,undertøy og bind hadde faktisk med meg noen babyleker og smokk og ikke minst kryssordblader til meg selv

Skrevet

-bind !!

(får man på sykehuset, men de er så store, nesten som bleier, og likevel har de ikke i nærheten av samme oppsugingsevne som f.eks always ultra night som jeg bruker)

-kamera

-toalettsaker,

(inkl litt sminke, faktisk, det gjør veldig godt å få stelle seg litt!)

-behagelige klær til meg selv, morgenkåpe og slippers

-litt klær til babyen,

(tynne bomullsklær, kanskje bare noen pysjer, siden det bare er 1 1/2 liggedøgn eller noe sånt på st.olavs. man klarer seg med sykehusklærne hvis man vil)

-hjemreiseklær

-babyshampoo og babyolje, kanskje en kam

(storesøster hadde masse blod i håret som vi ikke fikk ut, og med litt olje på kluten er det mye lettere å få bort svart-bæsjen..)

-vurderer å ta med smokk. Man skal jo ikke bruke smokk de første to ukene (eller var det mer?) hvis man vil amme, pga av de skal lære seg sugeteknikken på puppen først, det er annerledes å tutte på en smokk.

MEN forrige gang jeg fødte hadde jeg babyen hos meg hele tiden, også om natta, stakkar tulla skreik hele den første natta etter fødselen. Det eneste som hjalp var å få puppen i munnen. Det var iallefall brutalt for meg å ikke sove i det hele tatt natta etter den natta jeg fødte.

Så jeg tenker på hva de gjør med babyene på andre sykehus, når de ikke er hos moren. De bruker vel smokk da? Eller ligger de alene i en sal og hyler hele natta.....??

Skrevet

jeg klarte meg forresten fint uten noen sykehus-bag da jeg fødte første gang, så det er ikke noen krise hvis den ikke er pakket heller ;)

ikke noe problem hvis man har noen som kan hente ting etter fødselen.

Skrevet

kommer på masse ting som er kjekt å ha da :)

man kan bli veldig tørr i huden og sånn på sykehuset,

så fuktighetskrem og lypsyl har jeg lyst å ha med og

Skrevet

Til dere som skal ha med pappaene:

- Ha en flaske cola til han i bagen. Lover dere at far som regel ikke tenker på at fødselen kan ta litt tid.

- Min mann røyker, så legger oppi snus og en liten ferdig røyk pakke. (Når jeg skal ha Klyxen, avføringsmiddelet, så vil jeg ha han milevis unna! Så kjekt at han røyker i det tilfellet.)

- 2 sjokolader, en til deg og en til han.

Skrevet

til pappa:

T-skjorte og joggebukse!

sjampo,deo og kanskje barbersaker

og husk for all del på colaen... ;) og gjerne litt mat

kan skrive under på at de ikke regner med at en fødsel tar litt tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...