Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Og er det enkelt å feste den til understellet city cross? Noen som vet hvordan den kommer ut i test? Vil ha base og adapter til vogn i tilfelle vi velger denne.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Aner ikke testresultater, men den er noe knotete å feste med belter. Vi har ikke egen bil og har derfor prøvd den i ymse biler - og det er heller få som faktisk har lange nok belter til at man greier å montere den alene og enkelt. Som regel er det setet på skrå, en til å presse stolen ned i setet, og en på motsatt side til å feste beltet... Til og med i volvoen til samboeren til svigermor sliter vi maksimalt med å få festet stolen - og man skulle jo tro at av alle biler hadde volvo faktisk lange nok belter. (de eneste bilene jeg har vært borti som har lange nok belter bak til problemfri montering, er jeep'en til pappa og chevrolet'en til brodern. Men amerikaneren har vel beltelengde tilpasset amerikansk gjennomsnittsvekt, og jeep'en har nye belter) Buss/minibuss er helt umulig, aldri opplevd noen som har lange nok belter. Med base vet jeg ikke ettersom vi ikke har det - men jeg regner med det er vesentlig enklere. Og for folk med egen bil er vel montering på buss mindre interessant Ut over det er vi veldig fornøyd, når vi først har fått festa det sitter hun veldig godt der. Og det er enkelt å regulere både stolen og beltene til å passe ettersom de vokser. Enkelt å ta av trekk og vaske også
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Takk for svar! Vi har tenkt å ha base, men det hadde jo vært ok å ha mulighet til å ta med på buss. Men kommer det ikke nye regler som sier at alle busser skal ha barneseter? Noen som har base som vil svare meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå