Månefeen ♥ Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Testet ut veilederen på NAV sine sider. la bare inn ca beløp. Holder på å søke nå disse dager så må bestemme meg. For meg vil det ikke ha mye å si, taper bare 3-4000 på å velge 80%. Da burde jeg vel gå for det (80%) ? Det er vel slik at jo høyere lønn jo mer taper du?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Penger har vel ikke så stor betydning når det kommer til stykket. Tenke heller på når på året lillingen kommer ut, og hvordan dette klaffer med barnehagestart. Hvor mye ferie har dere å ta av og hvor mye vil pappen bidra med å være hjemme mens du er på jobb! Hvor lenge dere vil være hjemme med barnet totalt sett. Min mening i allefall;)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Jeg får den lille ut i begynnelsen av september så jeg kommer til å velge 80% Har også regnet på det hos nav og jeg får utbetalt 3-4000 mindre totalt og det sir seg selv om du da tar 100% for å legge av litt så du har de 2 siste mnd for å ta perm uten lønn så holder ikke de pengene i 2 mnd..... Også har ikke pappaen rett til perm her.
Månefeen ♥ Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2009 Min kommer i mai, så er litt usikker. Litt dum tid i forhold til barnehage start. Nå kommer jeg ikke til å gå tilbake til jobben etter perm, men se etter en ny. NAV snakket om at jeg fikk rett til dagpenger frem til jeg fikk meg ny jobb. Regner med far kommer til å ta seg ferie eller perm når jeg begynner i jobb igjen, for så at han er hjemme siste tiden før barnehage start. Vanskelig å tenke så langt frem i tid, men man må jo bare sette seg i tenkeboksen..
Herkules Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Den totale støtten fra nav kan bli noe høyere ved 100% dekning enn ved 80% Det er flere faktorer som avgjør resultatet. inntekt, hvor stor andel far skal ha osv Hvor høyere lønn far har i forhold til mor jo større blir fordelen med 100% dekning Tanken er jo at man kan ved å velge 100% denking i 44 uker for så å ta 10 uker ulønnet gir en større utbetaling enn ved å velge 80% Jeg har ingen problemer med å sette av penger underveis for å ha for de 10 siste ukene.
Lystpåentiljeg Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 er bare snakk om noen få tusenlapper for min del også, så jeg hadde tenkt å bare la det gå sånn. ser det er forslag her om å ta 100% og heller en ulønnet periode etterpå.. jeg har ikke vurdert det egentlig, før nå - men ser jo at det er en fordel å spare litt penger, men da må en vel sette i gang med å søke om ulønnet permisjon for den tiden i samme slengen... Skal en bytte jobb så gir jo en 100% utbetaling en høyere andel dagpenger, men en må jo gå på de tiltakene som er, så da er en vel pliktet til å ha barnehageplass fra den dagen en søker dagpenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå