Bella27_ Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 har et lite spørsmål; gikk dere ut tiden, eller kom ungen før termin? hørt så mye rart anng. fødseler tett innpå hverandre.. at det ikke er bra og at ungen kan komme mye tidligere. fikk en unge i -08, og venter nr 2 til sommers. så er kjekkt å vite:) -og en ting til; hvordan gikk denne fødselen i forhold til den første?=) takker for svar:)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Dette lurer jeg også på! fikk en gutt i februar 08, og venter en jente nå i slutten på april! gikk 10 dager over sist, håper hun her vil komme før!!
helu Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Men hva er mye tidligere? fikk baby i feb 08 som kom en dag før termin og skal ha ny nå i mars. Og den nye har i hvert fall ikke dukket opp ennå og det er 20 dager til termin. Så veldig tidlig kommer den ikke.
Bella27_ Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2009 ja fikk en gutt mars o8. som kom 5 dager før termin, og venter ei jente på juni:) så er litt nysgjerrig på dt;)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Hei!!! Dette er det verste tullet jeg har hørt hehe Jeg har en gutt født 24. April 2002 han ble født 4 dager etter termin. Nr 2 fødte jeg 10. September 2003 og han kom ut 1 time og 12. min in på termin dagen sin. Dette er første gang jeg har hørt noe om at det ikke er bra å få tidlig etter hverandre
Bella27_ Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2009 hehe, så bra!!) ja, det høres jo helt tåplig ut, men var legen min som sa det til meg. ble derfor en smule nervøs:)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Sa legen din det....begrunnet han sine bekymringer rundt det på noen måte da...Det er ikke akkurat noe du sier til en ny gravert dame hehe
Bella27_ Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2009 ja min lege sa det.. er 26 uker på vei no, men var i starten da jeg var på førstekontroll, han sa dette.. ikke vet jeg om det var for å skremme.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Nei ikke vet jeg, syns bare det hørtes rart ut, det sa ikke min lege når jeg kom og var gravid med nr 2, det eneste han sa var at det ikke var mulig siden jeg gikk på minipillen og fullammet hehe
Gjest 5 andre Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Har drøyt 14 mnd mellom mine to første. De kom hhv 15 og 16 dager over terminen, etter å ha blitt satt igang... Både jordmor og lege mente at nr. to ville komme før pga. at det var så tett, men nei da.... Blir nesten 20 mnd mellom 2 og 3, og regner med å måtte gå 14 dager over nå oxo.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 Nr 1 kom på termin (igansatt fødsel, svk.forgiftning), fødselen tok ca 2 timer fra 2 cm åpning til ungen var ute, altså en styrtfødsel, og grusomt vond sådan. Nr 2 er 23 mnd yngre enn broren og kom av seg selv 3 dager før UL-terminen og en uke før mens termin. Fødselen tok ca 10 timer fra 4 cm åpning til ungen var ute, men det var lange gode pauser og veldig grei fødsel. Nr 3 er 2 år og 9 mnd yngre enn mellomste og kom 2 dager over UL-termin og en dag før mens-terminen. Tok 4 timer fra 4 cm åpning til ungen var ute. Veldig fin fødsel det også bortsett fra akkurat utdrivningen sidne han kom med knyttneven inntil hode (au-au!).
maria isabell Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 dette leste eg mye om når eg ventet mine to tette:) 19 mnd mellom mine.. føde 2 dager over med nr 1 og en uke før med nr 2:) blir en gravid før det er gått 6 mnd etter forrige fødsel øker faren for prematur med 40 prosent, dette hørest fælt ut,men faren for prematur fødsel er ikke så stor i utgangspungtet, så da øker den bare med nesten halvparten:) ikke så gale...
Bella27_ Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2009 knyttneven inntil hodet- auu!! hørtes ikke godt ut ivertfall! blir nokk en intes økt denne fødseln, men på en annen side, er du fort ferdig med den også så får håpe dt går fort! brukte 5 timer fra vannet gikk til førstemann var ute:) og de ''kjennbare'' riene starta ikke før vannet gikk. føltes ut som èn ri hele fødseln. Så blir spennende å se hvor fort ho her kommer:))
maria isabell Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 nr 2 kom fort 2 timer før hadde eg litt vondt,kynnere.. 1 time før forstod eg at det var fødselen.. drømmefødsel, var nesten ikke svett en gang...1 time med vondter og 2 pressrier...fødsel nr 2 var ingenting sammenligna med nr 1:) bare husk at er de tett går du nesten rett på pressrier før du merker noe (ikke alltid men ofte) så spring påå skykehuset med en gang du merker bare noe som kan ligne på fødselen:)
Bella27_ Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 1. mars 2009 gikk no bra fort andregangen din da:) iforhold til den første:) hehe, ja regner med at jeg må springe fort for å rekk fram i tide;P
maria isabell Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 jepp, men det var en fantastisk lett fødsel:) hadde ikke noe smertestillende med begge og de 24 timene var et håpløst mareritt av en fødsel;) bare husk ka eg har sagt, kom deg på sykehus med en eneste gang du merker noe! eg kunne lik så godt født hjemme, var en liten vannblemme som holdt ungen inne, kom på sykehuset med 8 cm åpning, når jordmor tok resten av vannet var det 2 pressrier og pang ute:) vart advart av en som hadde to tette og føde nr 2 på badet hjemme:) prøvde å advare en venninne med to tette, hu fødte minutter etter hu kom på sykehuset:) ikke meningen å skremme og det er ikke sikkert det går så fort,men i tilfelle er det lurt å forte seg til sykehuset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå