Gå til innhold

Dere som har blodtype rhesus minus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ekstra blodprøver tok dere i svangerskapet? Jeg tok i uke 31 men ikke tatt flere ganger...er nå i uke 38. Burde jeg tatt det?Er andregangs men husker ikke fra forrige gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er ekstra blodprøve i uke 32 og 36. Det gjorde jeg i første svangerskap, og skal gjøre i denne.

Skrevet

jeg er rh+ men danner antistoffer alikevell..

tok vel en 5-6 prøver.. + fikk ei sprøyte etter hver fødsel.

Skrevet

3, i uke 12, 32 og 36. Barna mine er rh+, rh- og rh+, så har fått to sprøyter også etter fødsel 1 og 3.

Skrevet

Jeg tok en i uke 32 og uke 36 og skal det samme i dette svangerskapet.

Skrevet

Ja, og selvfølgelig den i forbindelse med første kontrollen i uke 12 ca. Og en sprøyte rett etter fødsel, da førstemann var rh+.

Skrevet

Da burde jeg ha tatt blodprøve for to uker siden jeg da....Begynte plutselig å tenke på dette i dag. Men litt sløvt av jordmor det da...Får ringe på mandag og høre!!!

Skrevet

det ble tatt prøve ved første svangerskapskontroll som konstanterte at jeg var rhesus minus. det ble tatt to prøver etter dette, tror det var i uke 28 og 34. så ble lillegutt testet etter fødselen, og han var også rhesus negativ, så da var det ingen fare :)

Skrevet

Tok ekstra blodprøve to eller tre ganger. Hvertfall ved uke 32 og 36, og en gang før det. Fire ganger tilsammen, første gangen det ble oppdaget.

Skrevet

Samme her også. Mina fikk +, så fikk en sprøyte i rumpa

Skrevet

jeg tok en på første kontroll i uke 12. så i uke 16, 32 og 36 ( eller ble i uke 37 da).....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...