Gå til innhold

Svangerskapspenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man har rett til svangerskapspenger (hvis man oppfyller kravene) selv om man ikke har rett til sykepenger?

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er i jobb JA men du må ha jobbet minimumm 4 uker? Hvorfor har du ikke krav på sykepenger hvis du er i fast jobb?

Skrevet

ja jeg har jobbet i over tre mnd. Har ikke rett på sykepenger sier nav fordi jeg har gått på yrkesrettet attføring og da må jeg ha arbeidet i seks mnd først. Håper du har rett:) vil så gjerne tjene meg opp til foreldrepenger, men er veldig tungt å jobbe allerede.. (22 uker på vei)

Skrevet

Svangerskapspenger er ett tilbud for at man ikke skal bruke opp sykepengekvoten, og du kan ha krav på svangerskapspenger selv om du ikke har krav på sykepenger da dette er 2 helt forskjellige ytelser, Jeg holder selv på å søke på svangerskapspenger men er redd nav har rotet vekk søknaden, da det er 2-3 uker siden jeg leverte den og den er enda ikke registrert hos nav...De er noen rotekopper.

Snak med legen eller jordmoren din om å sende inn en søknad, også må arbeidsgiveren din skrive under på at h*n ikke kan tilrettelegge for deg på jobb

Skrevet

Ja har googlet litt på svangerskapspenger og sett at det menes at det blir for lite brukt så med mine plager så skal det nok ikke være noe problem å få det pga av plagene, er da verre med retten for, Ja jeg vet hvor surrete og vanskelig de på Nav kan være så er skeptisk inntil det motsatte er bevist:) har forhørt meg med dem flere ganger, men ingen har svar på spørsmålet mitt. Vente ja det vil jeg tro, er du sykmeldt så lenge da eller er du sikker på at du får det så du bare er hjemme og får tilbakebetalt fra den dagen du sendte søknaden?

Skrevet

Nå er jeg sykemeldt grunnet rygg og hofteplager. og som legen min sa at fikk jeg ikke svangerskapspenger så kom han til å holde meg sykemeldt så det var ikke noe problem.

Har en veldig grei lege. + at arbeidsgiver har skreve under på at han ikke kan tillrettelegge for meg på jobb jeg jobber på bensinstasjon

Skrevet

Når skal man søke om fødselspenger?? Er 8 uker på torsdag, tenkte jeg skulle gå ned på nav på onsdag, for da har jeg fri. Er dette for tidlig? Eller går jeg gjennom legen for å gjøre dette?

Grunnen til at jeg skal til NAV er at jeg skal kreve å få aleneforsørger stønad, da mannen min bor i utlandet (Norge har regler som gjør at han ikke kan flytte hit) og da mener jeg at jeg har rett på det så lenge jeg er alene. Kunne vi velge, hadde jo mannen min kommet hit og vært her sammen med oss. Men siden ingen av oss har noen fast jobb, får han ikke lov.

Skrevet

Men du får jo ikke noe av det før babyen er født så det er for tidlig å legge inn de søknadene nå. Ved aleneforsørger stønad må du vell ha et fødselsnr til babyen.

Fødsels penger får du ikke før 3 uker før termin og må legge ved kopi av ul papirene med søknaden

Skrevet

Ja, jeg vet det. Men er nødt til å gå ned der for å prate med en rådgiver. Jeg har egentlig ikke krav på dette, i og med at jeg er gift med barnefaren.

Men søker man om det gjennom legen, eller rett til NAV?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...