SolstråleneMine<3 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Noen som vet hva som skjer på Storken for tiden? Hørte at de skulle legge ned den ned, og så hørte jeg at de ikke gjorde det likevel. Og nå har jeg hørt at man må ligge på rom sammen med andre mødre etter fødselen. Er det noen som vet helt sikkert hva som skjer og når?
Ca-ma og Chris:) Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Harr hvertfall hørt at storken ikke skal legges ned. Det med å ligge på samme rom som andre etter fødselen er helt vanlig, det har vel med plassmangel å gjøre:) Jeg måtte gjøre det sist, gikk helt greit, hadde hver sin ende av rommet! Er jo en mulighet for å flytte bort på hotellet hviss fødselen går greit og alt står bra til med mor og barn! Dette gjorde jeg også sist, måtte ligge en natt på sykehuset så fikk jeg flytte bort på hotellet andre og tredje natten, og da er du jo heelt alene!! er noen jordmødre/barnepleiere der som man kan ringe på hvis nødvendig med hjelp/ råd og tips, men ellers har du rommet for deg selv!! koster rundt 200 kr natten for mann/ ledsager å sove der, men gratis for fødende! Håper dette svarte på noe av det du lurte på! Hilsen jente1985
SolstråleneMine<3 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2009 Ok Håper det er slik som du sier, for jeg må helt ærlig si at det frister lite å ligge på rom med andre mødre når jeg nettopp har født Men var bare det at en venninne var hos jordmor for et par dager siden, og det var der hun hadde hørt det. Hun hadde fått vite at de skulle begynne med at mødre skal ligge på samme rom, og dette begynner de visst med 1. mai. Men jeg får spørre jordmor selv når jeg skal dit neste gang, så jeg får vite med sikkerhet Men takk for svar
*toppris* Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 storken ble heldigvis reddet:) så storken er fortsatt som før, heldigvis:) fikk min sønn der og vil ha nr 2 der også
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Storken er reddet, men fødeloftet på Hotellet skal nok legges ned, tror jeg da. Jeg er veldig glad Storken er der! Heldigvis bor jeg 10 min unna Haukeland så drar nok heller hjem så fort jeg kan i stedet for å ligge på hotellet
SolstråleneMine<3 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2009 Ok Fødeloftet på Hotellet altså? Men hvor er det man skal ligge etter at man har født? Der man blir i noen dager før man reiser hjem? Er det hotellet? Jeg har ikke helt skjønt disste tingene
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Nei, jeg er ikke helt sikker du. Tror man blir sendt temmelig fort hjem om det ikke er noen komplikasjoner...
babyloveyou Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 En ligger to dager. Blir normalt sendt hjem samme klokkeslett som baby blir født to dager etter. hvis det no ikke er på natten ;-) Utrolig trist at barsel loftet og familie rommene på storken blir lagt ned. Har brukt begge tilbudene med mine to første. Veldig kjekt å ha pappaen med de to dagenen. Nå kan han bare komme i visitt tiden. Frister heller ikke å dele rom med andre etter fødselen. Tro det blir dårlig med søvn da. Kan reise hjem, men synes det trygt å være i på sykehus blandt jordmødre og leger hvis det skulle dukke opp noe helt i starten.
SolstråleneMine<3 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2009 så det er slik det blir? at fedrene kun kan besøke i visitt tiden og jeg må dele rommet med andre? ja, frister lite å reise hjem.. dette er jo min første og, så jeg hadde sett frem til å ha litt oppfølging de første dagene..
*toppris* Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 jeg fikk fam.rom på stoken, far fikk sove der med oss og være der hele tiden... det eneste var at han måtte betale for kosten:)
*toppris* Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 her er sykehusets brosjyre om de stedene man kan føde osv... men må se bort fra barselloftet da dette bli lagt ned.... var vel den var det ikke?? http://www.helse-bergen.no/NR/rdonlyres/evg63y4n7p2yi7hyt6cz6vxgc3j7qzr5kkfz6mcuzu55zjgzhaqpxpth4f62l2nqcixehenxl7y44c/Hvorskaljegfoede.pdf
Strandnelliken Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har hatt to ks, og lagt inne ca 5 dager begge gangene (på Haukeland). Da har jeg måttet dele rom, og dette har gått helt fint. Synes faktisk det har vært bra å bli kjent med romkameraten. Når man har barn fra før kan jo ikke faren være med hele tiden uansett, og for de som har lang reisevei er det ikke sikkert at det blir besøk hver dag og da er det greit å ha noen å snakke med. Når jeg har hatt besøk i visittiden har vi vært på rommet, utenom visittiden har vi vært ute i fellesområdet.
babyloveyou Skrevet 2. mars 2009 #14 Skrevet 2. mars 2009 Det har vært sagt at familie rommene blir lagt ned også.
lillesprelle Skrevet 2. mars 2009 #15 Skrevet 2. mars 2009 Slik jeg har forstått det er det bare fødetilbudet på storken som er reddet, altså ikke familierommene der.. Barselloftet skal også legges ned. dvs at det kun er flermannsrom på barsel som blir alternativ sett bort fra at du har hatt såpass store komplikasjoner under fødsel at det kvalifiserer til familierom på barsel (at mor ikke kan gjøre noe selv, da får far bo der også, for å ta seg av barnet). (Familierom på barsel avhenger selvfølgelig at det er ledige rom der...)
muffis♥ Skrevet 2. mars 2009 #16 Skrevet 2. mars 2009 Det siste er at Barselloftet legges ned 1. mai, og da blir muligheten for familierom dessverre borte. På Barsel er det også slutt på familierom, annet enn i ekstreme tilfeller. Storken har fine, nye fødestuer, men man blir flyttet på flermannsrom etterpå. Men fremdeles finnes tilbudet om "jordmor hjem", dvs at hvis man reiser hjem tidlig (f.eks etter 6 timer) kan man få ganske tett oppfølging av jordmor hjemme de første dagene etter fødselen. For friske, og spesielt flergangsfødende, kan dette være et godt alternativ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå