Gå til innhold

Hva definerer dere som hemmeligheter da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på den andre tråden at noen mener de ikke har noen hemmeligheter for mannen, så da tenker jeg at vi kanskje har ulike definisjoner. For meg er en hemmelighet noe man ikke kan/vil si videre, enten pga et løfte man har avlagt, eller pga at det ville være pinlig, ødeleggende eller det føles feil/undøvendig.

 

Jeg har masse slike hemmeligheter i hvertfall for mannen min. Mange ting venninner har fortalt meg, og da sier jeg selvsagt ikke noe videre. Ting som skjer på jobben som jeg ikke kan generalisere (type, "i dag sa en elev nor morsomt når..." på en måte der han aldri ville forstå hvem jeg snakker om uansett) forteller jeg aldri videre siden jeg har taushetsplikt. Jeg har også endel ting jeg bare ikke føler for å dele med ham rett og slett, men som ikke er noe som er ødeleggende for forholdet heller, jeg bare vil holde det helt for meg selv enkelt og greit, evt diskutere det med venninner som har et annet syn på ting enn det menn har.

 

Men det er kanskje ikke det HI i det andre innlegget tenkte på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker som deg, og vil ikke ha et forhold der en ikke har slike hemmeligheter:) Når noen forteller meg eller min mann noe i all fortrolighet sier vi det svært sjelden til hverandre, om en av oss ikke er desperat etter råd.

 

Jeg kan lyve for min mann også, men ikke om alvorlige saker. Han har masse venner, og spesielt en av de synes min mann er superfestlig og de har opplevd mye sammen. Han vil selvsagt at jeg skal være like begeistret, og vi ser han såpass sjelden at jeg spiller med og sier han er en kjekke kar når han spør/vi prater om det. Jeg sier heller ikke alt jeg synes om hans søster eller mor, selv om han sier det selv.

Skrevet

Hei! er jeg som startet den andre tråden :)

 

Med hemmelighet mener jeg informasjon som din partner ønsker å vite som du unngår å fortelle eller lyver om..

Det er da ikke snakk om løfter om fortrolighet gitt til andre venner.

Men har fått et inntrykk av at mange skjuler informasjon om slikt å spise middag med andre, eller ja..uansett..

skjuler ting som man ikke burde...

 

Jeg tror på å leve livet mitt på samme måte om mannen min er tilstede enn om han ikke er der.. med det mener jeg at jeg vil ikke gjøre eller si noe jeg ikke kunne gjort om han også var der.. :)

mange derimot endrer personlighet og oppførsel har jeg inntrykk av...

flørter med andre om de drar på byen osv osv...

 

andre igjen kan gjemme penger fra partneren sin eller på andre måter være uærlig mot han...

 

vet ikke..bare lurte jeg...

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Ting man ikke vil si fordi det er pinlig, man skammer seg over det, man har fått vite det i fotrolighet av andre eller ting som kan ødelegge forholdet.

Jeg har alle, utenom sistnevnte=)

Skrevet

Da har jeg fortsatt endel hammeligheter for ham i følge din definisjon, men ikke noen alvorlige synes jeg ;-)

Skrevet

hele poenget handler ikke om deg..men hva ville han syntes om det hele??

 

jeg håper ikke mannen min har hemmeligheter for meg som vil gjøre meg trist,lei,sint eller liknende..og holder de samme reglene for meg som for han... :)

 

 

Skrevet

Nei, har ikke det.

Var på byen og en mann kysset meg ringte jeg rett hjem. Mens jeg stod og spyttet og brakk meg på do riktignok. (Er ikke overbegeistret for kyssing i utgangspunktet og i alle fall ikke påtvunget av ekle fremmede og fulle menn på byen).

 

Jeg har småflørtet med andre, uskyldig riktignok- bare for gøy.

SDa ha jeg og sagt i fra, da kan han be meg la være om han ønsker. Vi er ikke så sjalu av oss. Og jeg har ikke hemmeligheter egentlig. Han har nok mer enn meg. Jeg forventer ærlighet, og krever at han ikke ha hemmeligheter som påvirker forholdet. Utover det så må han ha så mange han vil- så sant han ikke lyver til meg.

Skrevet

Tja, jeg sier vel det aller meste til min mann. Og hemmeligheter mellom venninner? Trodde det var noe som forsvant da man var 16? Hva slags hemmeligheter har man med venninner da man er +/- 30 år da? Ang. jobb og taushetsplikt jobber vi i samme etat og kan si det meste til hverandre.

 

Det er ikke mye min mann ikke vet om meg, bortsett fra mine innerste tanker og følelser, og det er vel noe jeg ikke deler med noen. Alt jeg kan si til venner kan jeg hvertfall si til han. Han er jo faktisk min beste venn!

Skrevet

Jeg har et par alvorlige fra venninner, f.eks en som betrodde meg om en voldtekt og ba meg ikke si noe, da holder jeg selvsagt tett. Man må ikke alltid være bare 16 år for å ha tunge hemmeligheter man kan trenge å dele med noen.

Skrevet

Nei den ser jeg. Har ingen slike hemmeligheter eller betroelser med mine venninner.

 

Skrevet

Ja, enig med deg. Jeg har MANGE slike "hemmeligheter". De fleste er ting folk har sagt, og som jeg forsåvidt kan si, men velger å ikke si. Dette pga at det er hans ønske: "hvorfor i all verden skal du si ting jeg ikke må si videre???" så da lar jeg vær!!

Skrevet

En hemmelighet kan jo romme så mye.

Men generelt sett vil jeg si at en hemmelighet er noe man bevist sitter å holder på.

Ikke ting som bare ikke har blitt fortalt av en eller annen grunn. (Sann som alle de tingene mannen sikkert hadde likt å vite om mi tid før han, som jeg av en eller annen grunn ikke har fortalt - det blir jo ikke en hemmelighet for det. Uansett hvor interesangt det måtte være)

 

Når jeg hører om det å "holde noe hemmelig" tenker jeg litt mer på det å bevist skjule unna.

Sann som i dag når vi var på besøk hos svigers og jeg hadde bare såå lyst å fortelle dem noe kjempespennende, men ikke kunne. Noe de sikkert hadde godtet eg over å vite. Det blir mer å holde noe hemmelig.

 

At jeg får vite ting i fortrolighet hos venninner og ikke forteller det videre til mannen blir vell ikke å holde noe hemmelig for han?

Ikke i mine øyner hvertfall.

Da har jeg mange hemmeligheter for alle. Sann som alt det jeg feks har taushetsplikt på.

Forskjellen er vell at det ene er vedtatt ved lov, det andre er en uskreven regel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...