WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Sist lørdag fant snupp ut at neimen om hun skulle ha på bleie mer! Så vi startet "prosjekt bleieslutt" ;o) Har tenkt å vente litt med å ta bort bleia når hun er ute, litt dum årstid for uhell sånn sett...men vi får se. Går det bra er det jo bare å ta den også! Lørdag: 3 uhell Søndag: 5 uhell, inkl. "nr 2"-uhell. Mandag: Første dag i bhg uten bleie - 1 uhell (fordi hun vil klare å gå på do alene, men da kommer hun seg jo ikke opp (de har ikke vanlig krakk å sette inntil do sånn som vi har hjemme, men et barnedosete med trapp på, og den må settes på plass av en voksen...), og tissa derfor på seg, rett på utsida av doen - rett før jeg kom og henta henne. Ellers tørr! Tirsdag: Tørr hele dagen )) Onsdag: 1 uhell hjemme Torsdag: Tørr! Fredag: Tørr!!! Lørdag(i dag): Tørr nesten hele dagen, men i dag var første dag uten bleie ute! )) 1 uhell i butikken i ettermiddag, ellers både tissing og bæsjing på do ))) Synes dette går veldig bra jeg!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 så bra da.. men tar du på bleie når dere skal noen steder?snuppa sluttet i sommer så litt anderledes. men syns ikke det er så stor forskjell å tisse seg ut på butikken om sommern enn om vinteren.hehe.. bare litt anderledes i utelek kanskje..... ville tatt den bort ute og jeg.... bare å ta henne jevnlig på do....det gjorde vi .... hun har hatt et uhell i barnehagen og det er jo på 6 mnd nå... det var første dagen etter sommerferien. da hadde hun sluttet tre uker før eller noe.... hun kan enda tisse seg ut om natten. men det gjør ingenting..
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2009 Nei, i dag har vi ikke hatt bleie ute heller. Men under strømpebukse, bukse, ullbukse/fleece og dress i bhg har vi bleie på. Og om natta, for den er blytung om morgenen enda, så venter litt med den. Men om hun merker at hun må på do etter at vi har tatt på bleia på badet for natta, så sier hun ifra, og da går vi selvfølgelig på do ) Sier jo ikke "neida, bare tiss i bleia du"..hehe..
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Så flink hun er : ) Har en gutt som ikke er så veldig interessert : (
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 dette er dag 3 her huset. jenten er 2 aar og 4 maaneder ingen regelrett uhell, men litt tiss i trusen foer hun rakk potten gaar uten bleie ute ogaa, og har saa langt tisset bak en bil og bak et tre..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Hei! Hvor gamle barna deres da? min er 2 år og 7 mnd er så flink heime har blitt, går heime i truser men ikke ute og i bhg ikke om natta liker kun potta og ikke do- hva kan jeg gjøre med dette? da kan ikke vi slutte fordi får ikke gjøre noe uten potta... ikke i butikker, på besøk, ute
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2009 Hun blir 3 år neste uke. Det med potte vs do er det nok delte meninger om. De første par dagene brukte vi potta. I bhg har de ikke potter, for da blir det et svare styr med hvem som skal på potte, hvem som skal på do, hvem som vil hva og ABSOLUTT IKKE vil noe annet. Men de har doring for de som synes stor do er skummelt. Da ble det jo litt "klinsj" på mandagen, når vi hadde brukt potte lørdag og søndag, men hun gikk på do i bhg. Så da vi kom hjem sa jeg "nå har jo du vært såååååååååå flink å gått på do i bhg, så nå gjør vi det her hjemme også. Potta trenger vi ikke mer". Det ble noen protester, men med litt prat, så ordna det seg. Jeg bruker mye tid på å forklare ting for henne, hun har sterk vilje, og vil helst klare alt selv, på egen hånd. Eksempel: Hun vil gå på do selv. Alene. Men doringen i bhg har en slags krakk på seg, så den klarer ikke barna å sette på plass. Ergo må de ha med seg en voksen når de skal på do (de som bruker den ringen/krakken), men frøkna mi - som skal klare ting selv - sa ikke ifra at hun måtte på do, og da hun kom på do skjønte hun jo ikke hvordan hun skulle komme opp...og da tisset hun jo i buksa. Så vi har brukt litt tid på å forklare at det er kjempefint at hun vil klare selv, men at hun nå i starten må be en voksen om å hjelpe seg, slik at hun kan få til å gå på do, hun er jo så flink å tisse der når hun kommer seg dit/opp )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå