Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Må innrømme at jeg sier "Ålliver", men jeg syns det høres litt harry ut selv ;-) Eldstemann har en venn som heter det, men jeg vet foreldrene vil at han skal kalles Oliver med O, så jeg anstrenger meg for å si det - he he. Naboen her har også en gutt som heter det, og hun uttaler det med samme trykk som Oliven - det høres litt merkelig, ut syns jeg. Bor i Bergen forresten.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Er vel ikke et stort sjokk at jeg uttaler det som deg ;-) Har en i klassen som jeg har som heter dette og har lært meg å like navnet godt siden det sitter på en veldig tirvelig tenåring :-) Han og vennene sier det med mer O-lyd enn Å-lyd.
erteposen + 4 Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Jeg sier det med O, men kommer ikke fra Bergen.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Ville nok sagt Ålliver da. Men uansett kort i, og ikke lang slik noen gjør- synes det blir rart da. Oliiiiiiiiiiiiiiiiiiiver...
Mom2Two Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Hehe, jeg sier også "Ålliver"..., og litt enig i at det høres harry ut:-p Blir unaturlig for meg å si det på samme måte som Oliven også, men kjenner mange som gjør det.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Jeg uttaler det Olliver. Lang O, trykk på L. Bæææærgen! ;-)
prebs Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Uttaler Ollliver - med trykk på l. Oslo vest fortsatt;)
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Jeg sier Ålliver! Nordland. Høres fælt ut de som sier oliiiiiver!
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 28. februar 2009 #15 Skrevet 28. februar 2009 Oliver med O, og trykk på L. Sønnen min heter det, og jeg har fått mange varianter... Men bare den ene er fin synes jeg. Oliiiver er den gamle utgaven. Alle eldre (60+) sier det slik. Og flere har en i fam som heter/het det. Jeg visste ikke engang at det var et gammelt navn. =) Litt artig.
*Rutletutt* Skrevet 28. februar 2009 #16 Skrevet 28. februar 2009 Har en venninne med en gutt som heter Oliver, og vi sier Oliver med O, men ikke med samme trykk som oliven;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå