Gå til innhold

Kan jeg gå med støvletter i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal snart i bryllup og jeg har såå lyst å gå i støvletter i stedet for pensko. De er svarte og veldig penslige. Jeg skal ha kjole eller pent sett med skjørt. Vi skal være der kl 20, "kun" til kaffe.

Hva synes dere? Det er et stort bryllup med ca 100 gjester. Jeg er så i tvil om det er "pent nok".

Takknemlig for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det.

Skrevet

Jeg synes nok heller ikke det passer..

Skrevet

Javisst, kan ikke skjønne hvorfor du har fått to negative svar egentlig. Og når det "bare" er til kaffe, så synes jeg bare det er enda mer ok.

Synes nå at støvletter kan være mye penere enn høyhelte sko - og kunne fint funnet på å gå i det selv hvis jeg var invitert et sted, spes på denne årstiden. Føler meg mye mer "hot og classy" i støvletter :)

Skrevet

Hva står det i invitasjone vedrørende påkledning?

Pent, Mørk dress, Smoking?

Dette sier noe om hvilke forventninger brudeparet har. Men en annen ting er at om du går med støvletter så ungå følgende kardinalsynd: Ikke ha lyse strømper til mørke støvler. Og enda verre mørk kjole, mørke støvler og lyse strømper. Det ser ikke bra ut uansett.

Om du skal være pent kledd med støvletter til kjole gjøres det på en av to måter: Enten at kjolen er lang nok til å dekke støvlettkanten ( helst med litt margin)

Eller å ha 100 % tette strømpebukser i samme farge som støvlettene. Da ser du velkledd ut. Og er antrekket Pent er det innenfor etiketten, er det Mørk dress, er du litt i grenseland, og er det Smoking er du helt klart på jordet.

Klart svar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...