Gå til innhold

Ang ferie og permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og tenker på en ting og er ikke fryktelig inn i disse reglene for permisjon ....

Har termin i juni og lurer derfor om man MÅ ha ferie når man har har termin på sommeren ?Eller må jeg utsette permisjonen for å ha ferie først evt ta ferie senere innen utg av 09 ?

Trenger jeg overhode ta ferie ?

Går på svangerskapspenger så jeg trenger jo ikke ferie.

Om jeg hadde jobbet hadde det jo vært nydelig å ta ferie feks hele april og deler av mai og gå rett i permisjon,men som sagt spiller ikke dette noen rolle for meg ...

Hva mener dere og hva gjør dere ?Hvordan kan vi få lengst mulig perm med 100 % dekning med sommertermin !?

Synes det permisjonsopplegget er dårlig informert på nettet og kjenner jeg begynner å "svette" litt av den papirhaugen som venter oss...

Er det noen mulighet å avtale time på nav.Hva gjør dere ?

Mange spm her... PUH !!! :P

God lørdagskveld jenter >=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også termin i juni ig tar alle mine 5 uker ferie etter at permisjonen har begynt. Da blir permisjonstiden forflyttet med tilsvarende 5 uker fremover og dette gjør jeg for og drøye ut permisjonen mest mulig slik at det passer med barnehageoppstart.

Skrevet

Jeg har termin i juli og har tenkt å ta ut mine ferieuker på høsten for å få forlenget permisjonen på den måten. Har vært sykmeldt fra november til nå, så har ikke mye behov for å ta ut særlig med ferie før jeg går ut i perm nei.

Skrevet

Høres lurt ut Sporty mamma :)

Da går du i permisjon tre uker før termin,men skriver på søknaden at du skal ha 5 uker ferie i perioden ****** og da stoppes utbetalingen disse ukene og starter automatisk opp igjen etterpå?Du skal ha ferie i Juni og juli ? Hm , fortell ...

Og hvis man skal ha ferie da permisjonen starter kan man bare utsette permisjonen ?

Altså utsette permisjonen for og først ta ferie / eller begynne permisjon for og deretter begynne ferie?

Skrevet

Går ut i permisjon som normalt tre uker før termin. Tror jeg satte opp de 5 ferieukene etter ca 7 uker etter termin.Det spiller jo egentlig ingen rolle når jeg tar de fem ukene. Da stopper betalingen opp fra NAV ja og arbeidsgiver går inn og betaler ut vanlig lønn før NAV kommer inn igjen etter at ferien er avviklet. Dette regner jeg med at går automatisk. Jeg vet ikke hvordan det er og ta ut ferie slik at du utsetter begynnelsen av permisjonen, men skulle jo tro at det går bra også.

Skrevet

nå er det sånn att viss du IKKE tar ut de tre ukene før fødsel så faller de bort......det er jo sånn att viss du føder før termin så mister du disse ukene.......og de seks etter er jo også sånn att de skal være der ikke det att jeg regner med att noen uke vil ha de..... så du bør nok starte som vanlig å legge ferie en eller annen gang i løpet av året. du kan bare overføre 12 dager av ferien din til neste år og det er opp til arbeidsgiver om du får det..... en annen ting er jo att du ikke trenger å ta ut ferie men du får jo heller ikke noen kompangsasjon for det.....de fleste får jo heller ikke lønn i ferien,annet en feriepenger men det er ikke lønn.....

Skrevet

Jeg får feriepenger i stede for lønn i juni mnd, og så får jeg vanlig lønn ellers de andre mnd uavhengig av om jeg har ferie eller ikke. Sånn er det for kommuneansatte her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...