Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 jeg er redd bekkenet mitt begynner å tulle med meg! jeg har begynt å få veldig vondt i kostryggen og rundt hofta, like under hoftebena også stråler det nedover i bena... når jeg sitter i sofaen med utstakte ben gjør det veldig vondt å løfte dem.. gjør vondt når jeg går.. og det blir forverret når jeg har gått tur.. hva tror dere?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 jeg har det akkurat likedann har hadt det sånn siden jeg var i uke 5, har hvert sykemeldt siden uke 6. jeg er nå 12+5 Legen min vil ikke kalle det bekkenløsning for han liker ikke ordet og han syns det var alt for tidlig for sånne plager, så jeg vet ikke hva det er...( Men vet at godt er det ikke, dette er nr 3 og har en gutt på 7 år og en på 5,5 som krever sitt i hverdagen, emn jeg kan jo nesten ikke gjøre noe før jeg er helt gåen. men det er værst på ettermiddagen og kvelden
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 høres ut som bekkenløsning synes jeg. Det kan være ganske forskjellig hvordan man opplever smertene, men det var karakteristiske smerter du beskriver. Vær forsiktig, belast bekkenet så lite som mulig, ikke gjør det som gjør vondt. SNakk med legen om å få henvisnig til fysioterapaut og eventuellt sykemelding/delvis sykemelding (kommer jo an på hvlke type jobb du har, om arbeidsoppgavene gjør at du får vondt) Jeg vil veldig anbefale at du tar kontakt med en (dyktig) kiropraktor og eventuellt med akkupunktør, de er de to behandlingsformene som har gitt meg best resultater vertfall. Jeg har det så ille at jeg bruker krykker da, men det er fint å prøve å unngå å bli så dårlig. (enda jeg har vert sykemeldt nesten hele svangerskapet)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 samme sa legen min tidlig i svangerskapet, at det "var for tidlig" med bekkenløsning, men det var da bare tull. Fikk jo sykemelding for klarte jo knapt bevege meg, pga smerter i bekkenet. Etter en tur hos kiropraktor, som kunne fortelle meg at jeg hadde BÅDE løsning og låsning i begge bekkenleddene mine bak, skrev legen også bekkenløsning på sykemeldingen min. Kiropraktorer kan skrive ut sykemelding også forresten
Kjøttmeisa Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Det høres ut som bekkenløsning, ja. Jeg fortalte legen min om lignende smerter i går, hun sa med en gang at det var bekkenløsning. Men jeg fikk ingen tips og råd, bare "hadetbra". Jeg er 12+5, så det er fullt mulig å få det tidlig. Det skyldes hormonelle forandringer i kroppen. Jeg studerer og jobber ved siden av, og har tenkt å fortsette med det så lenge jeg klarer. Prøver å være forsiktig og ikke gjøre brå bevegelser. Tror det skal gå bra, og håper det blir bedre, det er lov å være optimistisk!
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Takk for svar! Det ser jo ut som folk her inne kjenner seg igjen da! jeg skal til jordmor til torsdag til uka og da kan jeg jo høre hva ho tror om det.. jeg er 12+5 i dag jeg og, så tenkte jo dette var litt tidlig da! men ser jo ut som om det er det det kan være.. det gjør fryktelig vondt altså! Jeg håper ikke det er det, for da betyr det vel at det kommer til å vare i 6 mnd til... hmmm... men får vente med å si noe på det før jordmor har sagt noe om det da. så folk tar meg på alvor og ikke tror jeg er helt overnervøs med denne graviditeten! haha...
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Høres ut som bekkenløsning for jeg hadde det akkurat sånn på slutten av forrige svangerskap. Syntes det hjalp med fysioterapi og svømming for gravide.hjelper godt med varmt vann..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå