Gå til innhold

Synkende HcG behøver ikke bety abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å aldri bli så opphengt i HcG resultater igjen, mine har synket fra 90 000 til 54 000 på litt over 1 uke (jeg er snart i uke 10), men UL etter resultatet viste likevel et bankende hjerte og en sprellende krabat.

Så jeg tar ingen gleder på forskudd, men det ekstra stresset av å tenke på HcG resultater trenger jeg ikke nå merker jeg. UL er det eneste som kan vise noe sikkert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg leste akkurat overskriften min og det jeg har skrevet. Tror det var en måte å overtale meg selv på at det ikke behøver å bety abort. Men det er lov å håpe, og det er jo positivt at den lever enda hvertfall.

Krysser fingrene!!!!!!

Skrevet

Synkende hcg de første ukene av svangerskapet vil vanligvis bety abort. Men du er kommet så langt at det er helt normalt med synkende hcg.

"HCG fordobler seg hver 2. dag til nivået ligger på ca 10.000, for så å øke langsommere. Ved 8-10 ukers svangerskap (etter siste menstruasjon) er det på et maksimum: 50.000-100.000, så faller det til ca 20.000 for resten av svangerskapet. Det er store variasjoner, men hos den enkelte vil det vises en jevn stigning. "

(http://www.krakle.com/ventenett/hcg.html)

Skrevet

Takk for beroligende kommentar. Var en som kommenterte en annen tråd jeg startet, som sa at i nord der hun bor måles ikke HcG i tall. Kun ja eller nei til om man var gravid.

Skrevet

det var nok jeg som skrev at det ikke måles i tall her :P

Spurte lege.. Hun sa at man ikke skal henge seg opp i tallene, derfor måles de ikke :)

Ser at tallene bekymrer mange her inne.

Skrevet

Ikke sant, og det er det jeg gjorde. Jeg ble helt opphengt i disse tallene. Og vet det er mange som er det her inne. Jeg skal si ifra hva som skjer når jeg skal på Ul igjen om 3 uker. :)

Skrevet

Hvor får dere egentlig vite disse hcg tallene fra? Blodprøver hos legen? Jeg har aldri visst et eneste hcg tall hos meg selv, i det forrige eller dette svangerskapet :-). Har ikke tenkt på det en gang (men har ikke opplevd ma eller sa, da hadde jeg sikkert følt det annerledes).

Jeg har ikke kjempemange symptomer, så kanskje jeg er en av de med lavt hcg tall?

Skrevet

Sonia, Sofie og lillegull.

Det er det vi skriver her nå. Ikke tenk på tallene :)

Det har lite å si. Det er ikke overalt i landet de måler dette heller.

Jeg hadde ingen symptomer. Jeg er nå i uke 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...