Gå til innhold

Finnes denne sofaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet akkurat hva jeg vil ha av en sofa, men klarer ikke å finne den :-/ Noen som kanskje kan hjelpe? Den må ha følgende elementer:

*Være u-formet, dvs omtrent som en hjørnesofa (med 90 graders hjørne, ikke bue!), men hvor den på ene siden får en ny 90 graders "knekk" hvor den delen som kommer ut er mer som en kjempestor fotskammel enn vanlig sofa. Litt vrient å forklare, men noen forstår kanskje hva jeg mener?

*Sittedelen skal være bred, slik at når man sitter og lener seg mot ryggputene, skal sitteputen treffe en sånn ca midt på leggen i stede for akkurat der kneet er som er det vanligste.

*Den må kunne komme i en behagelig dyp/mellommørk sjokoladebrun frage.

*Den må være myk og deilig, en som man synker litt ned i, men ikke drukner helt i.

*Den må være i stoff, avtagbart og vaskbart sådan (snart 4 barn...)

*Den kan ikke koste mer enn 20 000 - 25 000 kr maks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske sikker på at jeg så et sted der du kunne sette sammen deler sånn at du fikk akkurat den sofaen du ville ha. Skal surfe litt og se om jeg finner det igjen:)

Skrevet

www.sofahuset.no ??

Skrevet

Ja, den grunnforman, men med mye breiere sittedel og litt mer...ehhh..."koselig" om du skjønner? Denne ble litt for stilren på en måte. vil ha litt mer fluffy puter og sånt ;-)

Skrevet

Ingen av de som de hadde på nettsiden i hvertfall, men takk for link uansett :-)

Skrevet

Ta deg en tur på Bohus..Der har dem en serie der du kan sette sammen din egen sofa, husker desverre ikke hva den heter nå..

Du kan velge mellom stoff, farger og der er mange moduler å velge imellom..Sikker på at du får sofaen du ønsker der :)

Skrevet

Finner ingenting med bredere sittedel, alt er jo så smalt i dag..

Men naboen til ei venninne har en slik sofa, kan høre med henne hvor hun har kjøpt den:)

Skrevet

Har funnet mange jeg liker, problemet er bare at de koster 30 000 - 45 000 kr, og det er litt vel i overkant av det jeg er villig til å betale for en sofa liksom, hehe... Kan strekke meg til 20 000, til nød 25 000 kr for drømmesofaen, men ikke lenger.

De jeg så som var ganske perfekte var på Living, men prisen var da altså ikke like perfekt ;-)

Skrevet

Bohus har jeg ikke skikket på enda, får ta en tur neste gang jeg har mulighet. Har sett på Living, Skeidar og et par andre, men enten er det for dyrt, feil form, feil farge eller feil tekstur. Er visst ganske kresen jeg, hehe...

Skrevet

Ja så på living jeg også, men de var jo svindyre..

Skrevet

Modellene Helay, Jane, Bornholm og den som er avbildet i sjokkrosa er iallefall i nærheten.

Se på www.isaklife.no

Skrevet

Takk for link :-)

Er ikke helt den formen, i tillegg til slik de ser ut, skal det være en hjørnevinkel til med vanlig sofadel. Altså både den "pute"-enden og vinkelsofa på en gang om du skjønner? Vi blir en stor familie og vil ha god plass til både oss og små venner av ungene, derfor såpass stor :-)

Skrevet

På rocka.no har de mange fine sofaer i slik form du er på jakt etter, men de er nå noe stilfulle da...hehe! Men kan kanskje fluffes opp med egne puter???

Jeg kunne også tenkt meg en sånn sofaform som du forklarer:o) Men det er å få dem koselige og fluffy nok:o)

Lykke til på sofajakten:o)

Skrevet

Høres litt ut som en av de dype modul sofaene til bolia som du kan sette sammen som du vil. Enten hjørne, puff, eller med rygg. Det er ikke avtagbart trekk, men i skinn er den veldig holdbar. De har en nydelig sjokoladebrun i alle fall. Den er dyp, og jeg kan lese med gutta mine inni kroken og alle sitter oppi:) Mamma og pappa har den, og det er innmari kos.

Skrevet

Orlando heter den jeg mener, men det spørs om dere får en så stor softa for den prisen.

Skrevet

Ja, det er her problemet ligger. Jeg har heller ikke lyst på i skinn, synes det er så ekkelt selv om det er utrolig praktisk.

Får bare lete videre. Takker for alle tips :-)

Skrevet

Linken virket ikke, men fant den siden du skrev navnet. Den var slett ikke dum du. Tror jeg må ta en tur og kikke på den ja :-) Takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...