Gå til innhold

hjeeelp.. hva skjer?? hun er jo på vei til å krabbe hun


Gjest

Anbefalte innlegg

hun er bare 8 uker.. når jeg legger henne på magen i babygymmen så kaver hun noe helt vanvittig.. selvom hun er litt lei så tvinger hun hodet sitt opp.. så langt opp at hun ligger med hendene støttet opp under seg.. så gliser hun som bare det der hun ligger å bruker alt hun har og eier på å løfte hodet.. hun klarer også å kikke rundt når hun har hodet oppe.. til hver side.

 

jeg er sååå stolt :D

 

må si at fisher-price babygym var en genial investering :D (ikke den jungelgreia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så artig! :) Småtten her er ikke så glad i å ligge på magen på gulvet, selv om han har en sånn FisherPrice-babygym for mageligging. (Gult teppe, grønn bue på gulvet med ulike leker som stikker opp, og blå bue over. Samme sak?) Vi trener nakke på stellebordet, og oppå magen/brystet vårt. Pappaen bruker dessuten å holde ham oppe i lufta over seg når han (pappaen altså) ligger på ryggen på sofaen. Da holder han hodet sitt veldig godt og lenge. Storebror synes dette er kjempegøy, siden lillebror ser ut som Superman, med strak kropp og knyttet neve...hehe...

 

Ser at nakken blir sterkere for hver dag som går. Får sett seg en del rundt om han gidder nå, altså. :) Men han glemmer fort å bruke hendene som støtte, så det blir lett tungt. Ikke så veldig tålmodig på magen, og jeg tvinger ham aldri til å ligge der om han ikke vil. Men han blir lagt ofte på magen da, bare ikke så lenge om gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme ja :)

 

vet du hva? jeg lot henne bare sove i dag.. hun sov fra ni på morraen til klokka to på dagen. så ga jeg henne pupp, skiftet på henne.. lekte på den matta. gikk litt rundt.. så la jeg henne ned i vugga for å henge opp tøy.. gjorde ingenting.. ga henne bare sutten.. boink. så sovna hun igjen hehe.. så våkna hun igjen tre timer etterpå nå å ville ha mer mat.. så la jeg henne på sofaen sammen med oss å snakket og koste. så ga jeg henne sutten og teppe. så sovna hun dægern med igjen hehe..

 

tror tingen hennes er å bare sove å bestemme selv når hun vil spise.. jeg har jo vekt henne hver tredje time før..

 

nå ligger vi som et slakt på sofaen her. spist pizza og masse snop.. er jo ei uke til neste gang.. så det gjelder å lagre en haug :P hihi..

 

har ikke prøvd sånn supermann.. er så redd hodet hennes bare skal dingle rundt der oppe hehe..

 

HS tipsa meg. hun holdt hånda på rompa til mini mens hun lå på magen.. virka mye lettere for henne å løfte hodet å holde det der da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la henne sove! :) Jeg fikk beskjed (av en litt avdanka barnepleier på barsel) om å vekke eldstemann hver fjerde time (også om natta) for å gi ham mat. Det gjorde jeg i ei ukes tid før mora mi ba meg "slutte med det tullet" og la gutten sove. Hehe...gjorde det, jeg. Og han sa faktisk fra når han ville ha mat, gitt - og vokste seg til en stor og flott gutt. Han var stor da han kom også da; nesten fem kilo og 55 cm.

 

Jeg sitter her småsulten og gleder meg til pizzaen er ferdig! :) Har akkurat bada småtten, og nå ligger han og spreller fornøyd under en babygym (har en for ryggleie også). Storebror er borte i kveld, så det er veldig rolig her nå. Så da kan jeg jo bo her inne på DiB da...hehe...

 

Småtten min liker også at jeg holder på rumpa hans når han skal ligge på magen. Er vel noe med tyngdefordelingen; hodet er jo veldig stort ift kroppen ennå. Litt tyngdehjelp i baken hjelper. Småtten min har ikke så mye rumpe å skryte av heller da...hehe..og lange, slanke ben. Kanskje det kommer en valk eller to etterhvert? Jaja...han er jo selvfølgelig perfekt som han er. ;)

 

Superman-leken foregikk veldig rolig, altså....hehe.. Men han holdt hodet veldig stødig, og så seg forundret omkring. Da storebror kom og lo av ham fikk han et kjempesmil tilbake fra mini-supermannen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse herre jordmødrene og helsesøstrene er så rare.. de sier så mye merkelig.. jeg tar det veldig sjeldent seriøst det de sier..

 

mi er kort og rundt .masse valker hehe, men sykt søt likevel hehe..

hun er 5380gr og 56cm lang.

 

er såå deilig når de smiler.. blir jo helt rusa nesten. hun har jo begynt å le skikkelig også nå :DD hehe .. det er så gøy..

 

gøy for pappan også.. de har jo fått et mye tettere bånd nå som han får respons av henne.. annet enn protester hehe..

 

tenkte jeg skulle øve litt med henne hver dag med å ligge på magen.. hvor mye er for mye tror du? jeg vil jo ikke at hun skal få noen negative assosiasjoner med å ligge på magen eller i babygymmen.. jeg tar henne opp med en gang hun begynner å sutre litt mer enn vanlig sutring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de sier fra hvis det blir for mye, jeg... Tror du ikke? Jeg legger ham som regel på magen en liten stund etter hvert bleieskift, og han lager jo ørten bleier i løpet av en dag da...hehe...

 

Ler hun allerede? Så herlig! :D (Må da være tidlig?) Det gleder jeg meg masse til han begynner med, altså. :) Nå hender det han kommer med en sånn ehh-lyd når han smiler, og det er vel kanskje en slags forløper. Herlig når de er i godt humør! Nå ligger småtten og pludrer borti vogna si her, og jeg håper på at han lager en skikkelig skitbleie før natta. :)

 

Hihi...tipper pia er kjempesøt med valkene sine, jeg. Er jo så godt når de er gode og runde når de er så små. Veldig kjekt hvis de blir syke også. Kjekt med litt lager! ;) Min er litt slankere enn din foreløpig (4590/58), men du skal ikke se bort ifra at han blir rundere etter hvert. Han la på seg veldig dårlig de første to-tre ukene (pga mye styr med sykehusturer osv i tillegg til at jeg måtte på på antibiotikakur), men han vokste jo på lengden likevel. Nå legger han på seg kjempefint, heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, plutselig kommer kiloene :) uansett så er det jo ikke alle babyer som får så himla med valker da...

 

ja, hun hikster jo nærmest nå hehe.. ler bare vi prater såvidt til henne hehe.. filma i går. fikk med masse lyder og grimaser :D det var gøy :D

 

den siste uka så har det skjedd SÅ mye. hun sovner av seg selv. hun kan ligge å prate i rundt om en time uten at hun ser eller hører oss. holder så og si hodet oppe selv hele tiden..vi støtter det nesten aldri lengre.

 

hun var jo heeeelt motsatt før.. hyyylte da jeg la henne ned.. hun nekta å roe seg om jeg ikke holdt henne 24/7. men plutselig så snudde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...