Mamman til Loffen ♥ Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Hei alle sammen:o) I går skjedde det noe rart. Jeg lå på ryggen med den ene hånden på magen. Plutselig kjente jeg et lite "dytt" inni håndflaten! Kjente samtidig et lite dunk inni magen. Tok vekk dynen og ventet på flere dunk, og etter noen minutter kom det to til rett etter hverandre. Så at magen bulte ut akkurat der som dunket kjentes inni magen. Det var en bitteliten bul, men likevel... Har ikke kjent tydelige spark før, men har kjent bevegelse i en ukes tid. Men det er mer vagt, føles som om noe stryker lett mot livmorveggen. Er nå 18+3, er det mulig at babyen er så sterk allerede at den kan sparke så det kan sees og kjennes utenpå magen??? Jeg synes det virker veldig rart... Eller kan det ha vært noe annet, muskelsammentrekninger eller noe? Jeg synes dette var så tidlig at jeg nesten ikke tror det kan være riktig... Noen som har synspunkter??
Thessa og Bebbis Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Det er fult mulig! :-) Jeg var i uke 16 og kjente spark innvendig. I uke 18 kjente jeg de i hånden også! :-) Og siden har jeg kjent sterkere og sterkere spark hver eneste dag! :-)
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Ja, det er veldig mulig. Har kjent og sett sprak utenpå magen 2 uker tideligere enn det i sist svangerskap :-) Nå derimot er småtten mer rolig og svakere av seg virker det, så kjenner det godt inni, men ikke sjangs å kjenne noe utenpå enda. Er i uke 17. Er det ikke bare kos da? :-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Vet ikke helt om det er spark jeg kjenner.. har veldig aktive tarmer kan du si.. Har ikke kjent noe utenpå, er 19+4. Men leser jo om flere som kjenner det i uke 18.. Synes jeg er sen jeg, men vet jo at det er liv der inne!
Lady lovely locks Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Jeg tror nok det du kjenner i magen er spark. Kjener det ofte før med 2 barnet for da vet du hva du skal kjenne etter. jeg er i uke 15 og har kjent spark flere ganger alt. Når jeg gikk med første man kjente jeg ingen ting før jeg var over 20 uker, for jeg trodde det var andre ting. Det er jo forskjell på barn også. noen er rolige andre er veldig aktive. Det er selvfølgelig lettere å kjenne spark når du har en veldig aktiv krabat i magen.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Er bare det at jeg har hatt problemer med diare og oppblåst mage innimellom, kjenner disse dultene rett før eg må springe på do!
Lykke X 4 Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Ja, det er mulig Har kjent det samme i uke 19 Herlig ikkesant?
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2009 Ja det kjennes fantastisk å få disse følbare tegnene på at det er liv inni der... Men ble så overrasket, hadde ikke forventet å kjenne så tydelige bevegelser så tidlig. Veldig positivt overrasket selvsagt! Siden dette er min første, og veldig etterlengtede
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2009 Kom visst borti send-knappen;o) Men det jeg skulle si, er at siden dette er første barnet, som vi i tillegg måtte vente en stund på, så er jeg nesten litt redd for å "lure meg selv" og innbille meg at jeg kjenner alt mulig. Hehe... Men jeg blir stadig mer sikker på at det jeg kjente i går var et spark - jeg kan liksom ikke skjønne hva annet det skulle ha vært. Dette er en fantastisk tid synes jeg! Det skjer noe nytt og spennende nesten hver eneste dag:o) Jeg koser meg med alle forandringene og ikke minst med bevegelsene i magen. Takk for svar alle sammen! Vi er heldige:o)
pia å jenta i magen_har født Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 heij..jeg må bare hive meg på her:p jeg tror også d er spark du kjenner..fordi jeg har d samme..jeg begynte så smått å kjenne litt sånn småe "dunk" i forrige uke..å nå er d sånn at d er sånn at der føttene ligger (værtfall da jeg var på UL for noen dager siden) der kommer d en liten bul når jeg kjenner disse dultene.. regner med at dette er jenta mi..for er ofte sånn når jeg sitter/ligger eller drikker noe søtt/kaldt:p så ja,er nok babyen din d:D
Lykkelig g~g~j Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 me 2! med nr 1 så husker jeg at første gang jeg virkelig kjente noe var i uke 19 og da kjente også sambo det uten på magen. (vi testet med at han sa i fra når d var spark) så kos deg med sparkene og aktivieten i magen!
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 Ja det er fullt mulig. Jeg er 2.gangs og kjente det på utsiden 14+3, Har kjent noen dult siden 13 uker, men denne dagen 14+3 sparket babyen nesten hele dagen, mannen la hånden på magen og kjente flere av sparkene, jeg kjente og flere på utsiden:-) Men nå har det vært stille i noen dager igjen, så tror det kommer veldig ann på hvordan den lille ligger inni der:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå