Gå til innhold

Hvilken papiravis leser du, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper som regel Dagsavisen.

Grunn: Veldig gode skribenter, lærerikt utenriksstoff, litt sånn lokal-aktig innenriksstoff (Oslo og Akershus) og gode på barnehage- og skolestoff som er relevant for meg. Og den har skikkelige kulturjournalister. Og først og fremst slipper jeg søppel-nyheter og Alexander Rybaks eksskjærester på forsiden;-)

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergens Tidende.

Godt lokalt stoff og andre gode artikler.

Skrevet

Jeg leser morgenbladet.

Liker artikler som går litt dypere inn i saker, gjerne artikkelserier med forskjellige forfattere med ulikt syn på de samme sakene. Denne avisen lar feks både pro-israelere og pro-palestinere få uttale seg. Men enda bedre: de lar de som har god greie på saken uten å være pro-noenting få uttale seg.

De har skikkelig kulturstoff.

Og mange andre grunner.

Skrevet

BT, fordi det er den vi får i posten hver dag ;-) Eller får og får, må jo betale for den da.

Skrevet

Avisa Tromsø, fordi det er lokale nyheter, events og ansikter :) Dagbladet i helgene.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Aftenposten, men det er ikke daglig.

Skrevet

sveiper gjennom de fleste i butikken i lunsjpausa som regel. dagbladet, vg, ta og varden. står absolutt ingenting interessant men hater å spise "alene";)

Skrevet

Abonnerer på Sunnmørsposten. Er fra Ålesund, men bor ikke der nå og syns det er kjekt å kunne følge litt med på det som skjer "hjemme".

Andre aviser leser jeg på nett.

Skrevet

Lokalavisa, som kommer ut 6 dager i uka. Mest for å være oppdatert på hva som faktisk skjer i nærmiljøet....

Skrevet

Aftenposten fordi det er den eneste riksavisa på skolebiblioteket :)

Skrevet

Vi abonnerer på Aftenposten (både morgen og aftenutgave) og Dagens Næringsliv. Jeg leser stort sett bare Aftenposten.

I helgene kjøper vi alltid Dagbladet, og av og til også noen utenlandske aviser.

Skrevet

Morgenbladet fordi den stiller krav til leseren. Bra at der er ukes avis, mer utfyllende artikkler som går i dybden

Abonerer også på aftenposten oginnsikt,

Holder meg konskvent unna aviser ala dagblad/vg...svada, og kunne like gjerne lese se og hør!!

Leser også klassekampen og vårtland på skolen! begge fordi det er BRA aviser, til tross for at de har en politisk linje jeg er meget uenig i!

Skrevet

ååå jeg savner Bergens Tidene. Fikk den på døren hver dag de 4 årene jeg bodde i Bergen og det var en veldig kjekk avis.

Nå har vi flyttet til Møre igjen og Sunnmørsposten er gørrkjedlig

Skrevet

Først og fremst lese eg lokalavisa der kor eg e vokst opp.. Den kommer i postkassa mi 3 ganger i uka.. Ellers kjøpe eg BT og BA om det er noe interessant som står på framsida..

Skrevet

Aftenposten daglig, Klassekampen når jeg har råd, Morgenbladet når jeg har tid.

Grunn:

Aftenposten er landets ledende nyhetsavis, og jeg må ha med meg kronikken, dødsannonser og fødsler.

Klassekampen: Vanvittig bra på utenriks og debatt - og på den andre siden av Aftenposten.

Morgenbladet: Dype og innsiktsfulle artikler.

Skrevet

Abonnerer på:

Adressavisa - for å se hva som skjer rundt omkring i trøndelag.

Lokalavisa - for de lokale nyhetene.

Dagens Næringsliv - for å holde meg oppdatert innen næring, finans og økonomi, da det er det jeg er utdannet som og jobber med. DN er for meg Avisen med stor A - liker den utrolig godt.

Skrevet

Morgenbladet og le Monde. Holder en oppdatert.

Skrevet

Levanger avisa, fordi det er lokalavisa der jeg kommer fra,moro å følge litt med på hva som skjer der.

RB fordi det er lokalavisa der vi bor nå.

Ellers kjøperjeg VG og Dagbladet på lørdager for å lese Magasinet/VG Helg

Skrevet

Jeg abonnerer eller kjøper fast:

Bergens Tidende (7 d) for å følge med i lokalpolitikken.

Klassekampen (7d) av den enkle grunn at det gir meg en ny innfallsvinkel og de har mye avistoff som ikke en finner i andre aviser. De siste dagnen har de hatt 25 sider om Lofoten oljeboring, og de opererer med en egen agenda og er ikke "beskjedne" om sitt politiske standpunkt:)

Morgenbladet (ukesavis). Varierende kvalitet, men den eneste avisen som har en faglig fokus i forhold til jobb og utdanning. Er vel en "offentlighet" jeg må holde meg oppdatert på til en viss grad.

Aftenposten (fredag) på grunn av bilaget som er svært bra og knuser alle andre bilag.

BA (helg) en grei og svært "forenklet" lokalavis med svært varierende innhold som jeg får gratis gjennom jobben.

Dagens Næringsliv (lørdag). Den er nok en av de bedre norske avisene på kulturstoff på lørdagene, men en annen vinkling enn de andre avisene jeg leser.

Vårt Land (2-3 d) som jeg får gjennom jobben og som spesielt pga utenriks stoff og en del kirkestoff er verdt å få meg seg, på lik linje med Klassekampen.

Litt utenlandske aviser som jeg kjøper nå og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...