Gå til innhold

Kan menn endres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man endre en mann til å være der mer for familien og sette den først fremfor å sette seg selv først? Sambo er oft hjemme, det er ikke det, men hjemme skal alt gå etter hans pipe for at han skal være i godt humør. Han er ikke slem, men for å være i godt humør må han få se TV når han vil, spille dataspill når han vil og helst ikke bli spurt om å gjøre noe med ungene (Han foretrekker å leke med dem når det passer han, ikke dem eller når det passer inn i dagens gjøremål).

Og når han er syk er han dødssyk og trenger pleie, mens når jeg er syk så er det vel ikke noe problem for meg å passe ungene vel? Er jeg syk nå jeg spørre om hjelp. Da gjør han det som regel, men blir da sur eller 'ikke glad'.

Hvis jeg ikke stiller krav og gjør det meste selv så har vi det i grunnen bra. Med en gang jeg blir lei av å gi mye mer enn jeg får så blir det surmulig, klaging og krangling.

Tenk å ha en mann som kunne gjøre andre en tjeneste fordi han satte pris på dem eller som kunne forsøke selv å skape glede rundt seg *drømme*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, over venstre rumpeball har den en liten luke med en resetknapp. Den er enkel å finne da det står reset med en liten pil som peker mot luken. Når en mann er resatt må en bruke noen uker på å forme personligheten hans, men det er det verdt.

En kan jo drømme, men mange menn har hatt det for godt hjemme hos mor er jeg redd.

Skrevet

Her er nok ikke mammaen det store problemet, snarere at han flyttet hjemmefra tidlig for å gå på skole. Han har klart seg selv og bestemt alt selv lenge og oppfører seg som om det er slik det skal være også nå...

HI

Skrevet

at menn kan endres? Er nok en glemmesak..

Skrevet

Det kan de!! Men spørsmålet er om kvinner klarer å bruke en form for kommunikasjon som er direkte nok, og som mannen forstår;)

Skrevet

Du må nok rett og slett "bare" slutte å finne deg i å bli behandlet på den måten.

Skrevet

Da må han innse at endring trengs. En kan ikke endre noe en ikke erkjenner som et problem. ikke sikkert han syns der er problemer, engang. Og da er sjansen for endring liten, vil jeg tro.

En annen ting er at at alle mennesker endrer adferd, alt etter reaksjoner på adferden fra andre. Kanskje du kan være heldig, og endre din adferd, og dermed "få ham med på endring" uten at han helt er klar over det selv?

En gjør det med barn; positiv rollemodell, ros ved ønsket adferd, lite oppmerksomhet ved uønsket adferd osv osv.

Skrevet

De kan endres, men de må gjøre det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...