Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Nå ser det ut til at nr 2 er på vei, og det betyr sannsynligvis at jeg må ha meg en større bil. Er ikke så gira på stasjonsvogn, men med en som snart er tenåring, 1 baby som krever barnevogn, og en hund som reiser i bur, er det kanskje ikke så mange andre bra alternativer?
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Hva med en SUV? Vi har Nissan X-Trail og er veldig fornøyd:-)
gammel røy Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Etter 2002 hadde man et hopp i sikkerhetsutstyr etc. til bil, så det kan være greit å kjøpe en som er nyere enn det . hold deg unna franske biler som det er mye trøbbel med (de er billigere brukt av en grunn). Om du har råd anbefales japansk bil p.g.a. kvalitet. Vi tok oss ikke råd til Toyota, men har nissan primera stasjonsvogn- god plass til tvillingvogn m.m. Veldig fornøyd. Lykke til i jakten.
wirre;o) Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hvor stor er hunden? Kan den ikke få bur i baksetet? Vi har iallefall sett på Audi A6 og Ford Mondeo. Vi har funnet ut at det er de bilene som har stor nok plass i baksetet til at de kan sitte bakovervendt og vis om er 180cm høye kan sitte konfortabelt foran. Volvo V70 er jo også ett alternativ,men som ny eller mindre enn 2 år gammel ligger den litt for høyt i pris med tanke på den komforten vi ønsker i bilen ( skinnseter, automat, forvarmer etc). Bagasjeplassen er ikke så viktig, bare vi får plass til barnevogn og ett "litet" hundebur ( har en liten terrier). Dersom vi skal på langtur, ville vi uansett ha brukt skiboks på taket til oppbevaring nå som det kommer en til. Vi har pr nå en Volvo V50, som blir for liten når det kommer en unge til. Problemet med de fleste suv/cross-over bilene er at dersom det er god plass i baksetet, så er det liten bagasjeplass og omvendt. Dessuten er de miljøsvin ( jeg øsnker meg egentlig en Audi Q5, men den er det ikke nok plass i....)!
Underveis --> Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 VI har schäfer og med barnevogn falt valget på volvo v70. Er omtrent den eneste bilen med nok bagasjeplass til begge deler. Vurderte f.eks. outlander, men bagasjen er altså litt snau. Skoda Oktavia var et alternativ, men igjen, pga den suverene bagasjeplassen, så ble det volvo.
CAT77 Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Vi har en Audi A6 og har ihvertfall god plass der til både vogn og masse bagasje! Har ikke hund og vet ikke hvor stort buret er, men dette er ihvertfalle en stor stasjonsvogn! Er ihverttfall veeeeldig fornøyd med bilen!!!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Heilt enig med (gammel røy) fransk er noe drit. Snakker om erfaring.
Fallerifallera Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Vi har Ford Mondeo stasjonsvogn som vi er veldig godt fornøyd med i alle fall. Vi hadde stor hund da vi kjøpte den + fremdeles god plass til barnevogn og noe baggasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå