Gå til innhold

Telefonterror!!!!!! :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så MØKK lei av at tlf ringer å det er markedsundersøkelse. Vi har reservert mot tlf selgere, men det går ikke ann å reservere mot markedsundersøkelser?

De ringer sikkert 2-3 ganger i uken fra forskjellige steder. Tar vi ikke tlf blir vi jo terrorisert med mange ring om dagen i ukesvis. Er det virkelig LOV??

Svigefar var på besøk her igår, han lurte på hvorfor vi ikke svarte. Min samboer sa at han ikke tok den når det var ukjent nr. Vi bruker mest mobil og få som har husnr vårt, de som har det er lagret på tlf så vi ser hvem som ringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Markedsundersøkelser kan en ikke reservere seg mot, dessverre.

Men min erfaring er at selv MED reservasjon mot selgere og tiggere, så ringer de......

Skrevet

Er det lenge siden dere reserverte dere? Disse organisasjonene plikter å oppdatere listene sine etter reservasjonsregisteret 3-4 ganger i året, dermed går det gjerne noen måneder før alle har fått det med seg. Det kan derfor være lurt å si at dere har reservert dere til de som ringer, så kan de registrere dere selv utenom oppdateringene.

Skrevet

Man kan ikke reservere seg mot undersøkelser og frivillige organisasjoner. Når det gjelder selgere skal disse oppdatere seg minimum hver tredje måned. Reservasjonen gjelder person - ikke husstand så man må reservere hver enkelt.

Det hender vi blir oppringt av spørreundersøkelser. Vi takker da nei, noe de respekterer og samtalen er raskt og greit over.

Skrevet

Det er kun min samboer som står oppført på nummeret, og det er han de alltid spør etter. Han er værre enn meg, virkelig nekter å ta tlf når de ringer. Mens jeg godt kan ta den, takke nei, for så å være ferdig å høre tlf ringe i flere dager.

De ringer og ringer, forskjellige ting hver gang, holdt på siden i sommer. Alt fra røykevaner til matvaner de skal "undersøke".

Nesten så jeg ikke orker å ha hustlf lenger, men kjekt å ha dersom man ringer husnr-husnr eller skal ringe steder man må sitte i kø.

HI

Skrevet

Jeg registrerte meg i 2001, og får fremdeles telefoner fra selgere...

Skrevet

...og du kan også reservere deg mot organisasjoner her. "Spørreundersøkelsene" (skjult reklame) kan du også reservere deg mot her. Bare pass på å si fra at de skal ta dere bort fra listen for dere er reservert.

Hilsen anonym 15:33

Skrevet

"Organisasjoner som for eksempel Røde Kors, Redningsselskapet og Frelsesarmeen er holdt utenfor en eventuell reservasjon"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...