Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er helt sinnsykt vanskelig å finne fager som en liker på et kjøkken? Etter å ha vandret gjennom 3 butikker som selger kjøkken + IKEA føler jeg meg ganske rådvill. Er faktisk ingen av dem jeg faller for i det hele tatt, og nå må vi snart bestemme oss. Da tenker jeg ikke på vegg og gulv først og fremst, men farge og fasade på skapdører, materiale og farge på benkeplater osv. Bør jo både være praktisk og lett å holde rent, samtidig som holdbart og esetisk.

Hva liker dere, og hvilke erfaringer har dere med de ulike fargene og materialene? Kanskje dere kan hjelpe meg litt i jungelen? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet kjøkken for ca 7 år siden og valgte eik rett og slett. Den er beiset i en armangac (skrives det sånn da????) farge, den er mørkere og mer gylden enn vanlig naturell eik. Har vanlig eik benkeplate da. Det er vel ikke det første som går av moten.

Jeg er helt enig med deg i at det er vanskelig å velge, men om du har en makspris å forholde deg til så kan du ihvertfall begynne å eliminere...

Skrevet

http://www.kvanum.com/?lang=3&

Her kan du få inspirasjon- masse lekre kjøkkenbilder.

Et tips: Gå for en en stor vask- stor nok til å legge stekeplater oppi til vask! Det skal jeg ha, når jeg skal ha nytt kjøkken.

Skrevet

Der har du et godt poeng, det tenkte jeg ikke på! Er veldig upraktisk med den vasken vi har nå og skitne bakeplater ja...

Planløsningen får vi hjelp til av en interiørkonsulent, men hun ville gjerne at vi skulle være litt mer spesifikk på farger enn det jeg klarte å være. Problemet er jo bare at jeg vet ikke selv :-/ Skal sjekke ut linken din, takk :-)

Skrevet

Det tipset sto i kokeboken til Bent Stiansen, der han viste bilder fra kjøkkenet sitt hjemme:-) Han sa også at det var så praktisk de gangene en ikke hadde tid til å rydde bort kokekar osv før man spiste og hadde gjester: god stor vask skjuler så mye med et pent kjøkkenhåndkle over...

Skrevet

Smart! :-)

Så gjennom linken din nå, men vet du..? Klarte ikke å finne noen jeg falt for jeg. Blir faktisk oppgitt på meg selv nå rett og slett.

Vi har ikke noen fastsatt øknomisk ramme, men bør jo ikke overdrive altfor mye heller da. Klarer vi å komme på under 150 000 - 170 000 kr inkludert endel hvotevarer er vi fornøyd, og vi kan godt velge IKEA dersom vi bare finner noe vi liker der og de kan tilby de løsningene vi ønsker oss.

Skrevet

Nei, de fineste kjøkkene de har er de tradisjonelle- og liker man ikke den stilen, så er det neppe leverandøren for deg.

Har dere sett på JKE kjøkken i Bergen? Jeg synes de har en del fine kjøkken.

En trend nå, hvertfall, på kjøkken er at i tilleg til hvitmalte kjøkken, så kommer det mange forskjellige lys grå. Kunne det vært noe?

Har også sett noen i fine grønntoner, veldig pent mot lyse vegger. Men som sagt- jeg liker såkalt gammeldagse kjøkken..

Skrevet

Nei, verken grå eller grønn er aktuell, men begynner å lure på om jeg må bite i det sure eplet og gå for hvit likevel. Har litt lyst på heltre benkeplate i stede for laminat denne gangen og da er egentlig hvit, elelr en hvot-tone, det eneste jeg synes passer skikkelig. Bare ser for meg at jeg vil bli fort lei av det og at det er vanskligere å holde rent og pent med hvit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...