Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg oppdaget noen prikker på eldstemann i går kveld og i dag har de forvandlet seg til vannkopper. Først og fremst, hurra:( Jeg ringte mannen og fortalte ham dette, for eldsta skulle egentlig til tanta si i dag, men hun har ikke hatt vannkopper så da må gullungen bli hjemme. Så minnet jeg ham om at jeg faktisk begynner i ny jobb på mandag, etter 3 år hjemme, og at det kommer til å kreve at han er hjemme med begge to. Jeg regner jo med at minsta får dette også. Det var greit, frem til torsdag. Torsdag skal han utenlands med gutta, på "heisatur", og jeg skal ha ungene alene frem til mandag kveld. Men det er litt vanskelig å kombinere ny jobb med unger med vannkopper, så jeg sa at dersom de ikke er friske til da, må han nesten droppe turen. Gjett om det ble en dritsur mann! Jeg har da vel for heite ikke lyst til å sitte hele helgen med to sjuke unger ALENE, i tillegg til å måtte være syk fra jobb minst to dager den første uka jeg jobber der! Mannfolk!
murmelmamma Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 skjønner jo at han blir skuffet...men ærlig talt!! jobb og unger går vel forran heisatur med gutta! sånn er det faktisk å få barn og være "voksen"... Ungene er vel ikke "ditt problem"...?? Ellers..så vil jo enhver arbeidsgiver forstå at barna har vannkopper... så dersom du sier i fra på mandag at du har syke barn, men at din mann skal på en utenlandsreise som er bestillt for lenge siden, og at du muligens må bli hjemme fredag, så har de jo noen dager å forberede seg på. Og du kommer i forkant å sier det som det er, og ikke ringer fredag morgen liksom.... Og å være alene med to syke barn en helg...DET klarer man da!
Anne-B. Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Jeg forstår dere begge to. Du har gleda deg til ny jobb og vil gjøre godt førsteinntrykk, han har gleda seg til tur. Er det ingen andre som er aktuelle barnevakter?
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 herligeland da. .er jo ingens feil at ungene er syke. sånn skjer når en har barn. her er det sånn at ingenting er 100% sikkert med turer.. greit nok med de som er planlagt langt frem i tid hvor jeg faktisk har muligheten til å sikre meg back-up i tilfelle.. ikke alle som har den gyldne anledningen da.. la han være så sur han bare vil. så lenge han sitter på et rom alene og furter hehe.. jeg hadde hvertfall ikke orka å sett på det sure trynet til mannen min da. han er aldri langsint da men.. nei du får bare ignorere furtinga hans. så får han heller bare være drittunge hehe..
UnePune äntligen hemma! Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Hvis det var jeg som skulle på tur med jentene mine hadde ikke jeg blitt noe særlig blid om jeg måtte blitt hjemme! Men nå er jeg veldig sjeldent på noe sånt, så om turen var bestilt hadde jeg bedt mannen min være hjemme - ny jobb eller ikke. Hadde vært annerledes hvis mannen også var syk feks, og ikke klarte å ta seg av kidsa. Dere har ikke noen andre som kan hjelpe dere da? Skjønner det er kjipt iom at du har ny jobb, men hadde likevel sagt i fra at sånn og sånn er det. Hva om mannen din skulle avgårde på noe viktig med jobben for eksempel - det har de jo ikke noe med =P
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 murmelmamma; Jeg har fått TO nye jobber egentlig, mandag og tirsdag skal jeg ett sted, onsdag til fredag skal jeg være lærervikar. Og dersom jeg må være borte torsdag og fredag (båten hans går om morgenen torsdag) så er det bare teit, jeg rekker jo ikke komme inn i ting engang. Og joda, det er forsåvidt greit å være alene med sjuke unger i helgen, er jo det denne helgen også, men jeg har vært alene med dem uansett tilstand ALLE helger (med ett unntak eller no) i hele år! Han har vært bortreist 3 helger allerede, hvorav jeg var med den ene gangen. (dette er jo tilleggsinformasjon, og ikke nevnt i hovedinnlegg, men hjelper jo ikke akkurat på frustrasjonen:p) Så jada, jeg klarer å være alene med dem, men jeg har ikke lyst. Jeg kan jo ikke akkurat bare ta en tur på cafe med venninner heller så lenge de er smittsomme.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 De to eneste som er hjemme på dagtid er jentenes tante, som ikke har hatt vannkopper selv, og min bestemor som har nedsatt immunforsvar Så det er dessverre ingen som kan passe...
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 *1smule* Jeg slipper å se på`n, han er nemlig borte denne helga også...
Anne-B. Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Du vinner. Kjøp han en flaske konjakk og fortell ham at det nok ikke er siste gang han får muligheten til guttetur.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Ser jo nå du skriver han allerede har vært på flere turer allerede...da er jeg nok mer enig med deg, ja!
Anne-B. Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 Jeg vet hvordan det er. Vi har ikke familie i nærhete, og kun et par vennepar som er aktuelle. De er absolutt ikke kjipe av seg, men de har ikke barn og har jo sine ting.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #13 Skrevet 28. februar 2009 Klart det Unepune, men det er fordi du som du selv sier er avgårde sjelden, han er avgårde minst en gang i måneden over en natt eller mer. Riktignok skjønner jeg at han ikke ble så glad, siden akkurat det han skal nå kun er en gang i året. Men jeg har skrevet lenger opp her, det er stilling som lærervikar, og det er sabla dumt at vikaren ikke kan komme heller liksom... Og jeg vil aller helst gjøre et strålende inntrykk mens jeg fremdeles er "under opplæring", ikke si fra meg to dager:( (eller tre dersom de fremdeles ikke er friske til mandagen etter)
murmelmamma Skrevet 28. februar 2009 #14 Skrevet 28. februar 2009 be han være hjemme! sånn er det med den saken! la han ta ansvar også!! er jo viktig at du får komme deg ut i jobb når du ikke har vært det på 3 år! det er hans barn også! god helg!
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #15 Skrevet 28. februar 2009 Vi har jo egentlig flust med barnevakter, men dessverre så jobber jo de fleste på dagtid... De skulle heller vært syke denne uken, ingen jobb på meg og vinterferie på resten av hurven!
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #16 Skrevet 28. februar 2009 Jobb denne helgen, og da går han HELE helgen, begynte i går morges, ferdig mandag morgen.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #17 Skrevet 28. februar 2009 Unepune, så bra:) Jeg skjønner jo selvfølgelig at han vil reise og har gledet seg MASSE. Og jeg unner ham det uten tvil, men ikke dersom det skal gå på bekostning av ny jobb for min del. Jeg har jo latt ham prioritere jobb i 3 år nå, så nå føler jeg at det er min tur liksom... (selv om det ikke er noen fantastisk drømmejobb osv, hihi) Dette med å være alene hele helgen med syke unger var bare litt ekstra sutring egentlig;)
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #18 Skrevet 28. februar 2009 murmelmamma; tusen takk:) Ha en god helg du også!
Chiquita Bananas Skrevet 28. februar 2009 #20 Skrevet 28. februar 2009 Shit happens - han får ta en ny tur en annen gang og holde seg hjemme og passe ungene sine ;o) Er jo hans ansvar også - burde jo vite at man ikke kan planlegge 100 % sikkert når man har barn. Og du har rett - du har vært snill og tatt deg av barna, mens han kan konsentrere seg om jobb i 3 år. Nå er det helt ny jobb så nå er det din tur å sette jobben først.... Samme om det er ny jobb eller ikke så er det alltid kjipt å starte ny jobb med å måtte være borte - har jo lyst å gi et godt førsteinntrykk...
~sjiraff~ Skrevet 28. februar 2009 #21 Skrevet 28. februar 2009 Jeg ser ikke helt problemet. Du forteller selvfølgelig arb.giver at barna har vannkopper og at du må bli hjemme fredag og mulignes mandag neste uke fordi mannen din er bortreist. Hadde min heletur til utlandet blitt avlyst fordi mannen ikke ville bruke syktbarn dager hadde jeg også blitt drit sur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå