Beiden Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Hei dere I sist uke smelte jeg sammen en "gryte" og den blei kjempegod:) Tenkte dele oppskriften med dere der ute som kansje lurer på hva maten i dag blir Trenger kyllingfilet til denne da. 1 finhakket løk 1 finhakket gulrot (i bitte små terninger) Dette freste jeg i litt melange i panna,når løken var gyllen hadde jeg i : 4 dl vann (dette ser dere selv hvor mye saus dere vil det skal bli) 1 1/2 hønsebuljong (ha i to om dere har mer vann enn det som står) 1 god ts tomatpure Ett par små drøss med hvitløkskrydder og karrikrydder. Dette lot jeg stå og småkoke i 15 min ca. Imens kuttet jeg opp kyllingfileten i biter og stekte (med ønsket krydder) jeg brukte aromat,pepper og litt grillkrydder;) Etter hvert som kyllingen var fedig stekt hadde jeg det oppi panna med resten,så hell over en boks med fløte,ha i litt maizenna eller anna gjevning til ønsket tykkelse;) Til slutt stekte jeg sjampingjong og hadde oppi det;) Smakte utrolig godt:) Vi hadde både ris og pasta inntil,like godt med begge deler! Ser kansje litt mye ut dette når dere leser det,men det gjkk veldig fort og greit Bare spør om dere lurer på noe,håper den kan falle i smak hos noen da God helg til dere alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå