Vestlandsspire Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er andregangsfødende, og sist måtte jordmor ta vannet på sykehuset, så jeg har altså da ikke opplevd at "vannet går". kan noen fortelle om dette, får man noe forvarsel (med tanke på om man er på butikken eller andre steder...), er det vondt?
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 neida det er ikke vont i heile tatt.. man har den følelsen av att man tisser seg ut egentlig.. siden det plutselig begynner å renne..før når det har gått med meg så har eg folt at eg har måtta på do. men så har det ikke kommet meir en noen dråper i do..
storken Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Ikke vondt i hvert fall:) Begge mine fødsler har startet med at vannet gikk, og da kjente jeg ingenting på forhånd. Siste gang begynte jeg bare å lekke når jeg reiste meg fra stolen, ikke mye. Trodde rett og slett at jeg tissa litt på meg, men fant ut det var vannet som gikk når jeg ikke klarte å stoppe det etter dobesøk:)
Fjerdemann på vei Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Forrige fødsel startet med vannavgang hos meg. Da kjente jeg et lite knepp i magen, rett før vannet gikk. Men da fosset det, så var aldri i tvil om at vannet gikk. Men kneppet kommer jo egentlig samtidig som vannhinnen ryker, så man rekker jo ikke mer enn muligens å få hivt seg ut av senga eller stolen, man rekker ikke løpe ut av en butikk eller slikt... Jeg synes det var veldig greit med fødsel som startet med vannavgang, men må nok ærlig innrømme at jeg håper IKKe vannet går i en butikk eller liknende..
Vestlandsspire Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2009 Tusen takk for svar jenter! ja vi får satse på at vi er i "hjemlige omgivelser" når vannet begynner å strømme hvertfall, selv om man kanskje ikke kan isolere seg helt fra omverdenen de siste ukene av frykt for en "my water just broke"- scene på butikken
Herkules Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Med nr 1 så gikk vannet helt uten forvarsel etter at jeg var ferdig med å tisse. Tørket meg fikk litt slim på papiret, så sa det plopp (slimpropp i do ) og så sa det splasj i det jeg reiste meg. Med nr 2 fikk jeg en følelse så jeg spratt opp av sofaen med mobilen i hånden og jeg landet midt på gulvet i det det sa spasj, Reddet sofa og tepper. Ble bare stående og ringe føden osv Riene kom med en gang.. Begge gangene var det bare flaks at jeg ikke var ute blant folk. Første gang skulle jeg vært på jobb, men hadde valgt å bli en natt til på hytta. Andre gang skulle jeg hente i barnehagen, men så tilbød pappaen min seg å hente fordi jeg var sliten Hadde sittet flere timer på sykehuset for kontroll om ev. blodpropp.. Takk og lov for det for hvis ikke hadde jeg født i barnehagen....
Vestlandsspire Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2009 oj! Men er det da sånn at det er sånn dine fødsler starter da? altså at når fødselen starter med at vannet går både første og andre gang, er det da stor sjanse for at den starter sånn neste gang og? Masse spørsmål fra meg her men
Herkules Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 He he ikke vet jeg:) Nå ligger ikke noen av mine fødsler helt innen for normalen. Som førstegangsfødende gikk vannet 4 uker før termin, og jeg fikk beskjed om å belage meg på igangsetting(siden det var så tidlig) Når riene endelig kom av seg selv 41 t etter vannet gikk var det hele over på 6 timer fra første ri. Meget raskt til førstegangs å være- med nr to så gikk jeg TO uker over termin (det hadde jo INGEN trodd) Vannet gikk og 54 min senere var det over - styrtfødsel- Det viste seg også at det var en vannlomme som gikk for resten kom sammen med jenta Har lest at ca 17 % starter med vannavgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå