Gå til innhold

Hei alle jenter!=)


Erika79

Anbefalte innlegg

Hurra hurra hurra! Da er jeg inne, og kjenner en intens gledesrus!! Det er jo fantastisk! Gratulerer så masse til alle dere andre! Gleder meg til å høre mer om deres opplevelser:) Termin blir rundt 9.november og jeg tror tida kommer til å rase av gårde! I dag etter positiv test føler jeg meg plutselig kvalm! Pussig det der...;) Ellers har jeg vært ganske slapp en ukes tid og formiddagstrøtt, ettermiddagstrøtt og kveldstrøtt i tillegg til menslignende smerter og humørsvingninger.

 

Jeg lurer på én ting: er det nødvendig med legetime når man har fått positiv test? Når bestiller man i så fall den første timen for å fastslå termin etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Selv har jeg visst det i tre dager, og det er fortsatt rart å tenke på:) Vil nok sikkert være det en stund, før man blir vant til tanken.

De fleste har vel første kontroll mellom 8. og 12. uke, men selv har jeg bestilt time til fredag for å få tidlig UL. Jeg har tidligere hatt en XU, og spurte legen om jeg kunne få en sjekk tidlig for å se at ting er på plass der det skal.

Kos deg masse den første tiden, selv går jeg og venter på kvalme og oppkast:(, sånn som jeg hadde i de to fullgåtte svangerskapene mine. Går det an å spørre hvor i landet du kommer fra? Jeg er fra Vestfold, er 80-modell, gift og har to gutter:) Koselig å kunne utveksle litt erfaringer og dagsform etter hvert *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart ja! Jeg kjenner jo at det "er noe der" i form av press mot underlivet, og med positiv test er det jo ingen tvil... Jeg vet ikke om det er vanlig å bestille legetime med én gang, men i ditt tilfelle skjønner jeg at du vil det! Så ser du at alt er som det skal:) Jeg bor selv i Trondheim, er 79-modell og førstegangsfødende. Artig at du har to gutter fra før - da får du jo snart en hel skokk;) Gleder meg til å høre mer om deg og de andre her inne! klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symptomer er foreløpig trøtthet, veldig tørst, mer sulten enn vanlig, må oftere tisse og mer følsom i venstre bryst. I dag har jeg også vært litt kvalm, så jeg er spent på fortsettelsen.

Ja, med to gutter hadde det jo vært morsomt med ei jente, men vi blir glade uansett, så lenge alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok vanlig å bestille time mellom uke 8 og 12, selv har jeg allerede vært hos legen, men det er for å sjekke at det ligger der det skal, har nemlig vært gravid i egglederen en gang, å det ble veldig kritisk for den sprakk. Men hadde jeg vært deg hadde jeg nok ventet en stund til og så kan du jo bestemme om du vil gå hos lege eller jordmor. Lykke til i allefall

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og gratulerer til deg også=) Må det ha skjedd noe i tidligere svangerskap for at man skal få tidlig ultralyd eller kan man bare spørre om det? Det er så fryktelig spenndene! Det er tvillinger i min og samboeren min sin familie og siden jeg er så oppblåst så hadde det vært gøy å vite tidlig om det kommer en eller to! =) Alt er helt sikkert fint hos deg så bare gled deg! =) Jeg kommer fra Akershus og er 89-modell. veldig ung jeg har samboer og ingen barn fra før av. Vi får bare holde hverandre oppdatert=) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alis:)

Jeg mener det er slik at for å få tidlig UL dekket må man ha en medisinsk grunn, altså at man har et "risikosvangerskap" eller har hatt komplikasjoner i tidligere svangerskap. Men hvem som helst kan bestille time for privat UL hvis man ønsker det, men da må man betale det selv. Koster vel fra 600,- og oppover, tror jeg.

Så spennende med potensiell tvillinggraviditet, da! Ønsker deg masse lykke til, vi får holde hverandre oppdatert:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert riktig Troika- jeg får bare prøve å ta det med ro og tenke at de ukene fram til ultralyd kommer fort nok som det er. Tiden flyr! Ja det kan bli spennende så skal holde deg oppdatert. du får si i fra når du har vært på ultralyd, lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...