Gå til innhold

Hvor mye syns dere er greit til personlig forbruk per måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har hatt felleskonto hele tiden, men pengene forsvinner altfor fort, selv om vi tjener helt greit. Burde være mulig å spare mye mer. Så vi skal ha hver vår personlige konto til forbruk som hobby, klær, røyk osv... Og felleskontoen skal brukes til mat, regninger, alt til familien som helhet liksom..

Hvor mye ville dere hatt på den personlige kontoen? Er det mer rettferdig om han får mer på sin? For han tjener jo ca 10 000 mer enn meg, men til gjengjeld er det jeg som gjør alt husarbeidet (han jobber så mye)... Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere er enig at inntekten er familiens inntekt, da bør dere få samme beløp "lommepenger". Er jo hele vitsen med fellesøkonomi.

Hvor mye som skal brukes er helt avhengig av inntekten og faste utgifter. Vi har inn 55.000, utgifter er vel 25.000 for hus, bil, forsikringer, bensin osv. 10.000 i mat og diverse, så har vi ca 20.000 igjen. Vi bruker de ikke opp, unner oss det vi vil, ellers blir det spart opp. Hadde vi gjort som dere ville jeg si at 3- eller 4.000 burde holde for eget forbruk. Klær, frisør, hobby, cafebesøk o.l.

Skrevet

Oi. 3-4000 per pers? Litt av et forfrukersamfunn vi lever i.

Skrevet

Vi har 40 000 i mnd, og etter alt fast er betalt har vi ca 10 000 til mat og "lommepenger"

Skrevet

ca. 1000 kr kanskje.

Men om dere røyker blir det kanskje for 1500 kr i mnd bare på det. Kanskje kutte røyken.

Skrevet

2000 til hver?

1500 til klær pr person pr mnd er snittet, da er det 500 kr igjen til sminke,frisør, cafee osv...

her har vi nesten ingenting i lommepenger, max 500 kr hver pr mnd;(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...