Fru Hormonell Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg synes dette forumet er bra og nyttig i mange tilfeller. MEN,et godt råd..ta en pause fra det. Jeg er nå i min 4 pp,og kjente at BIM ble en stressfaktor. Jeg leste alt om SA,MA,manglende eggløsning,skyggestrek osv..Mistet tilslutt troen på at jeg kan bli gravid!!! Sexlivet ble mekanisk rundt eggløsning osv..ikke bra for meg. Leste om symptomer,og tro du meg..jeg hadde alle! Derfor:Jeg en nå nesten aldri inne på denne siden..slapper av..kuttet ut eggløsningstester..har sex når jeg kjenner for det..blåser om det er rundt eggløsning eller ikke.. Jeg tror nemlig at når tiden er inne,så vil jeg bli gravid. Det gjelder dere også;=) Man MÅ slappe av..kroppen reagerer på stress,og det kan hindre graviditet. Jeg vil ta et glass vin når jeg kjenner for det..jeg vil rett og slett nyte livet,og det med kjæresten min;=) Jeg har ei jente på 5 år..en gave. Hvorfor ikke fokusere på det jeg HAR og ikke på det som jeg ikke har?? Ennå da;=) Bare ment som en oppmuntring dette her..Vi må slappe av,nyte livet.. Det er så viktig!!!! Det er ikke noe galt med oss..(de fleste av oss),så det er ingen grunn til å stresse og stresse. Gleder meg til den lille sitter,men jeg orker ikke fokusere KUN på det HELE tiden.. Lovt meg selv at jeg ikke skal tenke på det mer,heller ikke bli skuffet om det ikke skjer denne måneden osv. Sender masse mange gode tanker til dere alle prøvere.. Det VIL skje..om vi lar naturen gå sin gang. Som min mamma sier..jeg har født 4 barn..de kom når de kom. Tok verken eggløsningstester eller stresset med det. Jeg har troen på at det er alfa og omega;=) Lykke til;=)
malla85 Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Helt enig med deg!!! Har prøvd i over et år nå, og kjenner at det å være her inne ofte er en stressfaktor. Var mye her inne det første halve året med prøving, men er her lite nå. Kun for å skrive meg på ikm lista, og skjekke om det er noen i "uka mi" som er gravid. Merker jeg ble mer avslappet da jeg sluttet å være her inne hele tia, og tok det mer som det kom. Var ikke så stressa. Trur dette forumet er bedre for de som har klart det, for å få noen gode råd på veien og svar på spørsmål en ikke kan stille andre....
idamamma-00 Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Bra sagt!!!! Har tenkt det samme, jeg har blitt helt fokusert etter jeg begynte å lese på forumet... Dette er bare vår 3pp, så ingenting å stresse etter ennå) Blir også veldig stresset av å lese om ma, sa, falske gravidets tester osv. Da skal jeg også love meg selv en pause om denne perioden ikke sitter!! Lykke til selv;))
Nærmer seg 30 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Endelig noen som har tenkt og følt det samme som meg :-) Etter noen måneders prøving og lesing på forumet begynte jeg bli aktiv deltager og fikk meg dagbok på et annet forum. Og man blir helt hekta på alt som har med prøving, IKM, EL og alt det andre å gjøre. Da vi var i ang med 8.pp kuttet jeg helt ut nettet. Vi blei for stressa av det begge to, sex ble ikke lengre så stor glede som plikt og alt ble bare mas. TR kom i helga igjen, 10.pp og nå har jeg begynt så smått å lese på nett igjen. Litt fordi jeg syntes alle symptomer var der, men den gang ei. I alle fall er jeg helt enige i det dere alle sier. Forumene hjalp meg kjempemye i begynnelsen for å skjønne og lære mye om prøving, men det ble en stress faktor. Og jeg blir faktisk litt stressa av og se på alle andre som fikk det til så fort. Men nå er leser jeg kun litt på nett nå og da, temping er det helt slutt på det samme gjelder EL-testing. Vi skal nok kalre det like vel :-) Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå