Gå til innhold

Noen som har vært på Bali med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal til Bali (kuta) 3 uker til sommeren! noen som har erfaringer og dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har vært på bali????

Skrevet

Jeg har vært på Bali i 4 mnd, men hadde ikke med barn. Hva vet du om Kuta? Skal dere bare være der? Kuta er en by, dvs mye liv, trafikk osv. Men har kjempe flotte strender, bl.a Kuta Beach. Hvor gammle er barna da? Om det egner seg å ha med barn er litt avhengig av hvor i kuta dere skal bo, altså på hvilken hotel. Selve byen er ikke spesielt barnevennlig, hvis det er snakk om veldig små barn. Men det er en by hvor dere kan oppleve liv i tillegg til å ligge på stranda. Jeg anbefaler at dere reiser litt rundt på øya og besøker feks Ubud, (en by inne på øya - nydelig atmosføre med markeder osv) monkeyforest, Uluwatu, Dreamland (nydelig strand), Nusa Dua (litt luksus strand/sted uten alt søppla som er i Kuta) osv. Blir dere tre uker i bare Kuta vil dere ikke sitte igjen med det intrykket at Bali er et paradis, for det er nemmelig det øya er.

Skrevet

takk for svar! mini er 13 mnd når vi drar. vi har booket oss inn på et 4 stjernes hotel som ligger på kuta beach. (Rett ved badeland) tenkte og farte litt rundt og se hele øya + reise over til gili.

Skrevet

å heldiggris. Bali er det fineste stede på jord!!! Har studert der.

Men som nevnt over så er ikke akkurat kuta det mest barnevennlige stedet. Men om man reiser rundt er det mange fine og deilige steder hvor barna kan boltre seg.

LIte tips er Lovina, det ligger helt nord på øyen. Veldig fin liten landsby.

God tur!!

Skrevet

det skal jeg huske! nå har vi booket oss inn på hotellet for 3 uker. men det er vel greit og dra rundt på dagsturer? tenkte og overnatte et par netter på gili kanskje da! øya er vel ikke større enn at dagturer går fint?

Skrevet

Jeg vik tro det går kjmpe fint:)

Bare jekk ut litt steder på forhånd, sikert ikke like lettå være spontan med en liten med på tur:)

Skrevet

nei da gjelder det og planlegge godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...