Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Har googlet på nettet men fant ikke noe. Jeg er utdannet sosionom men har lyst til å jobbe som ped. leder. Er det noen tilleggsutdannelse jeg kan ta og bygge på utdanningen min? Hvilken utdannelse har ped. leder egentlig?
Gjest -<<- Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Det finnes en ettårig tilleggsutdannelse for barnevernspedagoger (småbarnspedagogikk + barnehagepedagogikk), men jeg vet ikke om de vil godta sosionomer med den. Tviler egentlig litt, dere har for mye juss og for lite aktivitetsfag og ped. Men du kan jo høre med en høgskole, HiO er blant skolene som tilbyr denne påbygningen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Du er nok i utgangspunktet overkvalifisert for å være ped.leder, så jeg råder deg bare til å søke på stillinger du ønsker. Som regel har ped.ledere førskolelærer som utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 sosionom er ikke en utdannelse...det er en diagnose jf en del jurister jeg kjenner ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Hei Jeg jobber som ped-leder og har tatt førskjolelærer utdanning. 3 år på høgskole. Jeg vil råde deg til å søke på stillinger som ser int. ut. Er veldig få utdannet førskolelærere i fht stillinger som lyses ut, så etter erfaring så er det ofte de må ansette folk med annen utdanning. Det er bedre med en annen pedagogisk utdannelse en en person uten utdanning. Det står ofte i anonnsene "personer med annen relevant utdanning kan også søk" Om du får en jobb blir det søkt dispansajon for deg og du jobber da som ped.leder.