Gå til innhold

Amming og søthunger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har konstant lyst på sjokolade, kunns spist det til alle måltid..

Før ble jeg uvel etter en halv kvikk-lunsj men nå er det INGENTING som begrenser, kan spise i lassevis..

Og så lurer jeg på om jeg kan ta krom når jeg ammer? Har lett litt rundt, men finner ikke ut noe, står mye forskjellig.

Kommer jo aldri til å bli kvitt de siste kiloene om jeg skal fortsette sånn her. Andre råd til en søthungrig mamma? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan si er at jeg vet hva du mener, ble klin gærn etter sjokolade da jeg ammet. Så ut deretter også, har jobbet hardt for å få vekk de kiloene .

Eneste tipset jeg har er å lage smoothies, med søt frukt slik at du demper søt behovet litt. Og en god porsjon selvdisiplin , mye lettere sagt enn gjort :=)

Lykke til:=)

Skrevet

Godt deter flerav oss. Mitt kosthold består stort sett av kake og sjokolade fortida:(

Skrevet

Uff of uff... Men det trøster dog litt at jeg ikke er alene, selvom jeg ikke ønsker andre i en sånn situasjon. Håper jeg klarer å lete litt selvdisiplin opp etterhvert og trø til. Meeeeen tror jeg venter de seks ukene etter fødsel først.. Knis.... :-P

Skrevet

Det var lurt:) Da har jeg litt over en uke igjen å spise på:)

Skrevet

Etter 9 mnd med amming er jeg snart oppe i ferdiggått svangerskapsvekt (og jeg som gikk ned alt + 5 kg rett etter fødsel=SURT) Kake og sjokolade er digg om dagen, jeg vurderer sterkt å slutte å amme (men nå er jo Linus blitt stor gutt da) pga søthungeren.

Jeg har prøvd krom, funker ikke på meg i ammeperioden, men ellers....

Godt å se det er "normalt"

Skrevet

-MtG- pǝu ddo ʇןǝɥ ɹǝ; jeg har også litt over en uke på meg da. :-)

Joikabolla; det med krom, sjekket du med lege e.l først før du tok det? Lest på nett man ikke skal ta det under amming, er så usikker... Andre plasser står det at det er ok.

Skrevet

TRO meg. jeg teller sekundene til hver lørdag. jeg går å knasker i skapene heeeleee døgnet. mest på kveldene. men jeg klarer å holde meg til lørdager.

kanskje ei skive med nugatti slik som i går.. men jeg unngår alt med sukker i.. søter havregrynsgrøten med rosiner og kanel. har en teskje honning i teen. har vel kanskje syltetøy på skiva. det er det jo masse masse sukker i da men.. det hjelper på samvittigheten og på søtsuget.

men jeg holder virkelig på å tørne.. dette er jo galskap.

mor må ikke bli stresset sier de. veeel, mor er relativt steinhakkegal for tiden hehehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...