entil :) Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Har noen erfaring med når man bør og ikke bør fortelle en jente på 2 1/2 at hun skal bli storesøster? Hun vil være 3 når babyen kommer. Vi er nemlig litt uenige/usikkre her hjemme. Hun er veldig opptatt av babyer, småsøsken, dukker osv. Så nyheten kommer nok til å bli STOR. Og det hadde jo vært gøy at hun også kunne fått tatt del i å glede seg sammen med oss. Men det er jo veldig lenge til termin som er i starten av september. Blir det ikke uendelig lenge for henne å vente? Vi var på privat ul i starten av forrige uke (12 +4), og alt så bra ut. Jeg begynner å få mage og de fleste rundt oss vet at jeg er gravid. Bortsett fra datteren vår....
Fjerdemann på vei Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Vi fortalte det til eldstemann (Som da var 3,5 år) når vi var ca 10 uker på vei. (Han fikk vite det først) Men vi hadde også som dere vært på en tidlig UL, og alt så bra ut, så følte oss så sikre som man "kan være". Minstemann på nesten to sa vi det til noen uker etterpå, når de andre fikk vite det. De har vært veldig opptatt av baby og mage begge to, eldste har vært graivd han også, helt siden han fikk vite jeg var det. Det virker som om ventetida går veldig greit, selv om de tydelig begynner å glede seg til babyen skal komme ut, og er veldig spente, virker det samtidig som det veldig fort blir en "naturlig" del av "verden" at mamma har stor mage... Jeg tror ikke jeg hadde vært redd for å fortelle henne det nå.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Vi sa det til jenta vår på 2,5 år da jeg var ca 3 mnd på vei. Nå er det ikke slik at vi snakker om det daglig, men av og til tar enten hun eller vi fram temaet, og snakker om at hun skal få hjelpe til å bytte bleie og trille tur, osv. Tror ikke det er noe hun går og funderer så fryktelig mye på, men snakker litt om at mamma har baby i magen og den kommer til oss når det blir sommer. Vi fant ut at vi skulle si det til henne ganske raskt, siden hele familien fikk vite det og det lett kan bli mye snakk om baby når de er på besøk.
1974 Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Vi ventet til etter ultralyd og var vel ca 20 uker. Hadde ikke så stor mage. Min datter vil være 3 1/2 når barn nr 2 blir født. Opplever at det ikke var sent pga hun synes ventetiden er lang...hun var veldig intr i starten og er det fortsatt men hun sier og...ååå..jeg har ventet i sååå lang tid hehe...men hun vet barnet komme til våren...når snøen er borte..så hun forholder seg til det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå