Gå til innhold

Hun skal hete Linnea,men hvordan skrive det,hva er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg født og kommet hjem fra føden. Hun er så lita og søt. Hadde bestemt oss for navnet lenge før fødselen.

Men er litt usikker på hvordan jeg skal skrive navnet,

Linnea,Linea eller Linnea med son strek over e,??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Linnéa syns jeg :)

Skrevet

Jeg synes Linn-biten er småharry, så ville skrevet Linea og uttalt Liinea og ikke Linn-ea.

Skrevet

De aller fleste skriver vel Linnea, så da ville jeg valgt det for å gjøre det enklest mulig. Kjipt for ungen å alltid måtte si "jeg heter Linnèa MED apostrop over e'en"... Og med bare en n er heller ikke så vanlig. Gå for den vanligste skrivemåten og spar både deg selv og ungen for unødvendig tull.

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Synes Linnea er nydelig, skrevet sånn: - )

Skrevet

jeg ville nok ha skrevet det Linea, det syns jeg er finest!

Skrevet

Linnea.

Skal det være apostrof, så må det være Linnéa og ikke Linnèa, ellers blir det helt galt! men apostrofen er overflødig og unødvendig, og dessuten helt malplassert på norsk.

Men når du som vurderer det ikke engang er sikker på hvordan og hvilken, er det greiest å styre unna!

Skrevet

Linnea er finest, uten tvil.

Skrevet

Syns helt klart Linnea er beste skrivemåten :-)

Og siden du skriver det sånn i overskriften er det kanskje den skrivemåten som føles mest naturlig for deg også? :-)

Skrevet

Som du ser så heter datteren min Linnea. For mannen min spilte det vel egentlig ikke så stor rolle hvordan det skulle skrives, han ville hvis han kunne ha valgt, skrevet det Linea. Jeg ville vi skulle velge skrivemåten vi har valgt, nettopp for det er den mest vanlige og det alltid vil bli slitsomt å stave det. Forøvrig så uttaler vi det som Linea.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...